#34 'Dziwna i taki jeden' Meagan Brothers


Wystarczyło, że zobaczyłam okładkę i już chciałam mieć tą książkę. Tematyka LGBT również jest dość kontrowersyjna, musiałam więc przeczytać tę młodzieżówkę jak najszybciej.


'Ona nie jest moją dziewczyną. Jestem niereformowalnym pedziem i kiedyś byłem miłym facetem, a teraz chcę wdeptać kilku gości w błoto.'


Lula i Rory są najlepszymi przyjaciółmi. Można powiedzieć, że są wręcz nierozłączni. Każde z nich ma jednocześnie swoje życie, z którym musi się uporać.

Rory jest gejem. Wie o tym jego najlepsza przyjaciółka i kilka osób z grona znajomych. Mieszka z matką, która jest alkoholiczką i spotyka się ze swoim dużo starszym szefem.

Lula mieszka z dziadkami. Kiedy miała 3 lata matka ją zostawiła i w ten sposób wychowuje ją dziadek, który jest byłym żołnierzem i babcią. Kochają ją całym sercem, jednak dziewczyna w głębi serca chciałaby poznać swoją matkę.

Ich wspólnym zainteresowaniem jest serial Z Archiwum X. I trzeba przyznać, że jest go w książce bardzo dużo. Sama nie oglądałam jakość szczególnie tego serialu, nie znam więc wielu przytaczanych wątków, ale jeśli sama tematyka kogoś nie zachęciła, a uwielbia ten serial chociaż w połowie tak bardzo jak główni bohaterowie, to jest to dobry argument za tym, aby sięgnąć po tę książkę.


'Miłość czy zadurzenie, sam musisz sobie na to odpowiedzieć, chłopcze. Jest twoją najlepszą przyjaciółką.'


Para nastolatków szuka odpowiedzi na pytania w pewnym sensie egzystencjalne. Próbują odnaleźć się w świecie. Próbują odnaleźć własną tożsamość. Czy im się to udaje? Zapraszam do lektury :)

Historia podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich opowiedziana jest przez Rory'ego, druga przez Lulę. Każde z nich przedstawia swoją wersję pokrywających się wydarzeń, a jednocześnie zdradza odrobinę indywidualnego świata i własnych przemyśleń.

Jest to typowa młodzieżówka. Podobała mi się, jednak jestem już chyba za stara na tego typu problemy egzystencjalne. Być może ktoś młodszy odnajdzie w niej odpowiedzi na podobne, dręczące go pytania, nie twierdzę, że nie. Dla mnie książka była po prostu ciekawą historią.

Polecam, w wolnej chwili warto po nią sięgnąć. Wydawnictwo po raz kolejny wydało historię młodzieżową, która nie jest płytka i banalna. Wręcz przeciwnie, ma swoją wartość.


'To druzgocąca świadomość. Strasznie jest być samotnym. Każdy chce do kogoś należeć.'


OCENA: 7/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu:
 
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger