#18 'Iskry Czasoświatu' Krzysztof Bonk


Pod koniec marca napisał do mnie bezpośrednio sam autor z propozycją współpracy. Niesamowicie się ucieszyłam, była to pierwsza tego typu propozycja. Czy książka wpisała się w mój gust? Poniżej znajdziecie odpowiedź.


'Nie mój czas i nie mój świat. Chyba nawet nie ja sam.'

Szczerze mówiąc, podeszłam bardzo pozytywnie do lektury. Nie oczekiwałam niczego szczególnego, miałam po prostu nadzieję, że mi się spodoba i łatwo przyswoję całą historię. Tak się niestety nie stało...

Od samego już początku każdy rozdział, przypisany do zupełnie innej postaci był skokiem w czasie. Nie ukrywam, że było to dla mnie z początku niezrozumiałe, nie mogłam połapać się o co w tym wszystkim chodzi. Niezrozumiałe zwroty akcji powodowały, że pomimo stosunkowo niewielkiej ilości stron ciężko było mi przez nią przebrnąć.

O ile dobrze zrozumiałam, każdy bohater, który rozpoczynał kolejny rozdział wiązał się z zakończeniem historii poprzedniego. Sam pomysł wydaje się być świetny, jednak mi osobiście ciężko było się skupić na akcji.

Przez całą książkę przewijało się też sporo wątków religijnych, kilka historycznych. Nie miało to konkretnego wpływu na fabułę, jednak trochę pomogło mi umiejscowić konkretnych bohaterów w czasie.

Brak jednoznacznej fabuły i zakończenia sprawił, że nie wiem czy sięgnę jeszcze po książki science-fiction. Być może nie wszystkie tak się prezentują, więc jeśli znacie coś dobrego to piszcie!

Podsumowując, nie mogę powiedzieć, że się zawiodłam, ale też nie jest to książka, którą z czystym sumieniem mogłabym polecić. Jeśli dostaniecie propozycję od autora, nie przekreślajcie go na starcie, być może wam historia przypadnie do gustu i będziecie mieć zupełnie różne zdanie niż moje :)

A może już znacie autora? Może inna pozycja jest po prostu ciekawsza, a ja kiepsko trafiłam?

Za egzemplarz do recenzji dziękuję autorowi!

OCENA: 5/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger