#17 'Do zobaczenia nigdy' Eric Lindstrom


Od czasu jak tylko zobaczyłam zapowiedź wiedziałam, że muszę przeczytać tą książkę. Jakoś podświadomie czułam, że mi się spodoba i będę zadowolona z wyboru. Nie zawiodłam się!


'Kombinacja ślepiec plus schody plus auta przeraża widzących, choć w gruncie rzeczy jest całkiem bezpiecznie.'

Parker Grant jest niewidoma. Nie od urodzenia, od czasu kiedy miała 7 lat. Straciła wzrok nagle, przez co zna świat przed i po. Wie jak wygląda wiele rzeczy, nie musi sobie tego wyobrażać.

Radzi sobie świetnie. Kataloguje w pamięci wszystko, co może jej się przydać. Zna liczbę kroków z miejsc i do miejsc, do których chce się dostać. Dzięki temu staje się praktycznie samowystarczalna.


'Niewidomy nie znaczy opóźniony w rozwoju, więc nie mów powoli i nie używaj dziecinnego języka.'


Parker ustaliła Reguły, których należy przestrzegać, jeśli zamierza się przebywać w jej towarzystwie. Właściwie, każdy musi ich przestrzegać. Nie jest to nic wygórowanego, jednak pomaga jej w codziennym życiu.

Trudno jest jej natomiast na 100% ufać wszystkim wokół. Właściwie nie dziwię się temu. Nie potrafię sobie nawet wyobrazić jak wyglądałoby moje życie gdybym w jednej chwili straciła wzrok i już nigdy go nie odzyskała. Załamałabym się, straciła chęć do życia. Parker się nie załamała. Co więcej, zmotywowało ją to. Nie siedzi bezczynnie, nie czeka na pomoc wszystkich wokół. W gruncie rzeczy praktycznie jej nie oczekuje. Na tyle, na ile jest w stanie chce robić i robi wszystko sama.


'(...) każdy ma tajemnice. Każdy. Nawet ludzie, których bardzo kochasz, i wydaje ci się, że dobrze ich znasz.'


Polecam tą książkę. Parker jest pyskatą nastolatką, która wie czego chce i jak inni mają ją traktować. Brak wzroku jest tylko jedną z cech, które ją określają. Jest dzięki temu osobą, z którą sama mogłabym się zaprzyjaźnić.

Nie ukrywam, wzruszyłam się kilka razy, ale to tylko świadczy o tym, że książka jest naprawdę wartościowa.


'Ludzie się nie zmieniają. Uczą się tylko na błędach i stają się lepszymi aktorami.'


OCENA: 9/10


Za książkę dziękuję Wydawnictwu YA!

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger