#4 'Outliersi' Kimberly McCreight


Wylie cierpi po stracie matki. Jej przyjaciółka Cassie zaginęła.

                                      'Wylie, błagam, pomóż mi'

Dziewczyny nie miały ze sobą kontaktu od ponad tygodnia. Pewnego wieczoru do drzwi puka Karen - matka Cassie, informując, że jej córka zaginęła po wspólnej kłótni. Ben i Karen wychodzą z domu, aby poszukać dziewczyny. W tym czasie Wylie dostaje od przyjaciółki SMSa. W międzyczasie wpuszcza także do domu Jaspera, chłopaka Cassie, który także dostał od niej wiadomość, aby spotkać się z Wylie.

Wylie ma problemy psychiczne. Od trzech tygodni nie wychodziła z domu i przeobraziło się to wręcz w fobię. Jednak w stanie zagrożenia i po otrzymanych wiadomościach pakuje się z Jasperem do Jeepa i jadą na pomoc Cassie.

Z początku wszystko dzieje się bardzo szybko, każda kolejna strona jest oczekiwaniem na dalszy bieg wydarzeń. Odnalezienie Cassie jest jednak zbiegiem bardzo niebezpiecznych wydarzeń. Miałam wrażenie, że wszystko jest przeciwko nastolatkom i przeciwko całej misji.

                                      'w coś trzeba wierzyć. inaczej nic się nie liczy.'

Taką zasadą żyje ojciec Wylie - Ben. W trakcie historii dowiadujemy się kim tak naprawdę są outlierzy i jakie jest ich znaczenie w świecie. Nie będę zdradzać szczegółów, bo na tym polega zakończenie historii.

Zastanawiam się co tak naprawdę sądzę o tej książce. Już dawno nie czytałam jakiejkolwiek do późnego wieczora, a z tą tak właśnie było. Bardzo wiele zwrotów akcji i wydarzeń, których kompletnie bym się nie spodziewała.

Zakończenie także otwiera przed nami kolejną tajemnicę, której kontynuacja z pewnością się jeszcze pojawi (szczerze mówiąc kupując tą pozycję nie wiedziałam, że jest to początek dłuższej historii). Momentami kojarzyło mi się to trochę z Niezgodną, świat inny, bardziej realny, jednak sama historia outlierów już podobna.

Sięgnę po kolejną część, z ciekawości. Mam jednak nadzieję, że nie będzie to opowieść ciągnąca się milionem tomów, tylko zakończy się maksymalnie na trylogii.

OCENA: 8/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger