#5 'Diabolika' S.J. Kincaid



Diaboliki to nieludzkie stworzenia stworzone na bazie ludzkiego DNA. Są silnie i ich jedynym zadaniem jest zabijać w obronie człowieka, który został im wpojony. Są hodowane w zagrodach, gdzie zabijają siebie nawzajem, a najsilniejsze z nich zostaje sprzedane rodzinie, która chce chronić któregoś z jej członków. Agresywne, jednak lojalne do granic możliwości. Brakuje im jednak jednego - człowieczeństwa. Ale czy na pewno?


              'czasami zamiast upragnionych rozwiązań los oferuje nam jedynie takie, które musimy przyjmować z braku lepszej alternatywy'

Nemezis jest diaboliką Sydonii Impirian. Traktuje ją jak własną siostrę, jednak przedkłada jej życie nad własne. Właśnie dlatego to ona zostaje wysłana na dwór cesarza, zamiast swojej właścicielki. Udaje, że jest Imperianką. Musi jednak ukrywać swoje zdolności i prawdziwe umiejętności, aby nikt się nie domyślił, że wszystko to jedno wielkie kłamstwo.


              'są sprawy ważniejsze od tego, czy ktoś przeżyje, czy umrze'

Z początku Nemezis stosuje się do powierzonego jej zadania. Jednak pewne zdarzenia sprawiają, że wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie. Zaskakujące zwroty akcji sprawiają, że książka wciąga. Bardzo wciąga. Jednocześnie nie byłam w stanie przewidzieć co za chwilkę może się stać, a wszystko o czym pomyślałam szybko zamieniało się w coś, czego się nie spodziewałam.

Jednocześnie poznajemy historię cesarza, całej jego rodziny wraz z bratankiem Tyrusem, który jest pierwszym następcą tronu.

Wszysko dzieje się w galaktyce. Istnieją planety, światy, statki kosmiczne. Ludzie ukrywając swoje prawdziwe ja używają kosmobotów, które zmieniają ich wygląd zgodnie z najmniejszymi nawet zachciankami. Niżsi rangą w dowód szacunku na powitanie przykładają knykcie do policzków osób o wyższym stanowisku.

Książka jest niesamowita, a czytając ją utwierdziłam się w przekonaniu, że właśnie takie historie lubię najbardziej. Fantastyka młodzieżowa jest zdecydowanie moim wyborem numer jeden!

OCENA: 10/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger