#514 'Wyjście z cienia' Janusz A. Zajdel

 

Zainteresowałam się tym tytułem z uwagi na gatunek, ale też i dlatego, że szukałam czegoś niezbyt długiego do słuchania. Czy warto było spędzić czas z tą historią?

'Ludzie przyzwyczaili się żyć pod kuratelą obcej cywilizacji, rozwijającej za nich ważniejsze problemy. Sami zajmują się tylko napełnieniem brzuchów i szukaniem rozrywek. Podobno nasza cywilizacja zrobiła parę kroków do tyłu przez te osiemdziesiąt lat...'

Osiemdziesiąt lat po ataku na naszą planetę ludzkością rządzą istoty pozaziemskie. Tylko oni byli w stanie odeprzeć atak innej cywilizacji i uchronić Ziemię przed zniszczeniem. Jednak grupa szesnastolatków poddaje w wątpliwość ten porządek i próbują dowiedzieć się więcej o rządzących Proksach. Czy im się to uda? I jakie będą skutki tej niesubordynacji?

Autor przedstawia czytelnikom życie na Ziemi pod panowaniem kosmitów. Ludziom wydaje się, że są to formy inteligentniejsze od nich samych, dlatego pokornie poddają się tej władzy. Dopiero grupa nastolatków z czystej ciekawości postanawia sprawdzić co się za tym wszystkim kryje. Ich dociekliwość ma swoje konsekwencje. Dobre czy złe? O tym musicie się już sami przekonać.

'Dla naszych przodków wolność zawsze znaczyła tak wiele, że gotowi byli oddać życie w jej obronie, przeciwstawić się przeważającej sile przeciwnika... Jak to się dzieje, że wobec nielicznej stosunkowo garstki Proksów wszystkich opuściły nagle — ta odwaga i determinacja, to przywiązanie do wolności...'

Powoli zaczynam swoją przygodę z gatunkiem jakim jest science fiction. Sięgam po stosunkowo przystępne tytuły, aby mieć pewność czy to coś dla mnie. W tym przypadku lektura była krótka, ale treściwa i wciągająca. Wizja świata pod przywództwem stworzeń z innego świata podobała mi się i zapoznam się z innymi tytułami od autora. Sam audiobook posiada też efekty dźwiękowe, co bardzo mi się podobało. Jeśli tak jak ja chcecie zacząć przygodę z nowym gatunkiem to polecam!

'Kiedy się patrzy w gwiazdy, człowiek tęskni za czymś dalekim i nieosiągalnym. Tylko taka tęsknota jest prawdziwa. W naszym świecie nie potrzeba, aby ludzie tęsknili do czegokolwiek. Mają być zadowoleni tym, co im dane. Mają patrzeć w ziemię, nie w niebo.' 

OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger