#412 'Gra' Sara Antczak

 

Jakiś już czas temu dodałam ten tytuł na półkę Legimi i doczekał się swojej kolejki. Czy okazał się równie interesujący jak sam opis zapowiadający historię?

'Tak naprawdę nie wierzę w mroczne legendy ani przeklęte miejsca. Nie ma mrocznych lasów ani nawiedzonych domów, nie istnieją siły nadprzyrodzone ani zjawiska paranormalne. Wszystkie złe rzeczy, które zdarzają się ludziom, robią inni ludzie. Wszystko robimy sobie nawzajem. Taką właśnie mamy naturę.'

Sześcioro nieznajomych niezależnie od siebie decyduje się na wzięcie udziału w leśnych podchodach. Nie wiedzą czego mogą się spodziewać poza tym, że gra trwa do momentu, aż odnajdą uciekającą im grupę organizatorów. Co może pójść nie tak? I dlaczego gra w pewnym momencie przeradza się w walkę o przetrwanie?

Historia prowadzona jest z perspektywy całej szóstki bohaterów, którzy biorą udział w tajemniczej grze terenowej. Jednocześnie poznajemy ich przeszłość i motywacje, które skłoniły ich do wzięcia udziału w zabawie. Sama ta część dla mnie na plus, ponieważ jednocześnie towarzyszymy postaciom w lesie, a także poznajemy ich przeszłość. Jednak im bliżej końca tym opowieść staje się coraz bardziej pokręcona i nierzeczywista, a samo zakończenie jest jej najsłabszą częścią.

'Myślałam, że tak już będzie. Myślałam, że jeśli traktujesz ludzie dobrze, oni odwdzięczą się tym samym. Duży błąd.'

Sama nie wiem co o niej sądzić. Z jednej strony były momenty, które naprawdę mnie zainteresowały i wciągnęły, a z drugiej zakończenie to w moim odczuciu jedna wielka klapa. Nie jestem w stanie jej z czystym sumieniem polecić, bo jednak trafiłam na zgrzyt, który to uniemożliwia. Jednocześnie nie odradzam, bo zarys bohaterów i samej fabuły jest interesujący. Przekonajcie się sami.

'Strach rozprzestrzenia się po organizmie jak nowotwór, czuję go w każdej komórce ciała. Ale dbam o to, aby na mojej twarzy nie drgnął ani jeden nerw. To przecież tylko gra. A nagroda jest warta wszelkich poświęceń.'

OCENA: 6/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger