#399 'Przyjaciele, kochankowie i ta Wielka Straszna Rzecz. Autobiografia' Matthew Perry

 

O ile na ogół nie czytam biografii, o tyle ten tytuł jest jednym z tych, po które musiałam sięgnąć. Kocham serial Friends całym sercem, dlatego z chęcią chciałam poznać życie jednego z głównych bohaterów. Czy książka okazała się wartościowa?

'Cześć, mam na imię Matthew, chociaż być może znacie mnie pod innym imieniem. Przyjaciele mówią na mnie Matty. Powinienem już nie żyć.'

Znacie Chandlera? Z pewnością każdy przynajmniej słyszał to imię i potrafi je przypasować do serialu Friends. Ale czy po usłyszeniu nazwiska Perry każdy potrafi powiedzieć w kogo Matthew wcielił się jako aktor? Tutaj odpowiedź nie jest już tak oczywista.

Matthew przedstawia nam historię całego swojego życia. Życia, które nie było i nie jest łatwe. Cała masa uzależnień, która przeplatała się z odwykami i pracą na planie. Czytając miałam z tyłu głowy myśl, że bogactwo wcale nie pomaga. Nie da się zapłacić za to, żeby wyzdrowieć. Niezależnie od choroby, to nie pieniądze pomagają. Aktor je ma i co z tego? Przez całe życie zmaga się z uzależnieniami. Dzieciństwo ukształtowało go na człowieka, który nie potrafi utrzymać przy sobie nikogo. I to też nie pomaga w codziennym życiu dorosłego już mężczyzny.

'Owszem, piekło istnieje. Nie dajcie sobie wmówić, że to nieprawda. Byłem w nim, istnieje. Koniec dyskusji.'

Rzadko czytam biografie, jednak są takie postaci, których życie chcę poznać. Matthew Perry jest właśnie taką osobą. Słyszała pokątnie o jego życiu, jednak nie wiedziałam, że było i jest takie ciężkie. Trudna lektura, skłaniająca do przemyśleń i budująca ogromną dozę współczucia. Bardzo mocna historia, która okazała się codziennym życiem. Pieniądze naprawdę nie dają szczęścia i nie zawsze jest z nimi łatwiej. Polecam każdemu!

'Nie jestem fanem konfrontacji. Zadaję dużo pytań. Tyle że nie na głos.'

OCENA: 8/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger