#393 'Hex' Thomas Olde Heuvelt

 

Wybierając tę książkę nie wiedziałam, że jeszcze jakiś inny tytuł autora został u nas wydany. Zdecydowałam się na nią po przeczytaniu opisu, zaintrygował mnie. Czy treść okazała się równie interesująca?

'Nie było to jednak takie proste. Kiedy już tu zamieszkają, nie będzie dla nich powrotu.'

Miasteczko Black Spring ma bardzo ciekawą i jednocześnie przerażającą mieszkankę. Jest nią siedemnastowieczna wiedźma, która nawiedza wszystkie osoby w granicach miasta. Co więcej, jeśli ktoś zdecyduje się na przeprowadzkę, już nigdy nie uwolni się od tego miejsca. Spada na niego klątwa i do końca życia jest związany zarówno z miastem, jak i samą wiedźmą. Jednocześnie jest to tajemnica, która nie może wydostać się poza granice. Czy uda się przełamać klątwę?

Historia opiera się przede wszystkim na strachu mieszkańców, ale także chęcie uwolnienia się spod uroku. Zdają sobie oni sprawę, że wiedźma nie może nigdy na nich spojrzeć, ani przemówić. Jeśli szwy z oczu i ust zostaną zdjęte, może mieć to straszliwe konsekwencje. Bohaterowie stają przed przeróżnymi decyzjami, które w efekcie mogą mieć bardzo złe konsekwencje.

Czy wiara w zjawy jest uwarunkowana miejscem, w którym żyjemy? W książce towarzyszymy ludziom, których całe życie podporządkowane jest starej wiedźmie. Mam świadomość, że to jest całkowity wytwór literacki, jednak czy takie życie jest możliwe? Czy istnieją przeklęte miejsca? Myślę, że w pewien metaforyczny sposób taka zła energia przywiera do miejsc i nie opuszcza ich przez długie lata.

'Kiedy ludzie zaczynają wierzyć w omeny, następuje ogólne załamanie w ich sposobie myślenia i życia. Jakież to straszliwe rzeczy nas wkrótce czekają? Zadają sobie wyłącznie takie, a nie inne pytania. To zjawisko było podatnym gruntem dla strachu przed Katherine van Wyler.'

Nie do końca odczułam, że czytałam horror. Po raz kolejny miałam wrażenie, że to raczej historia obyczajowa z elementem grozy w tle. Absolutnie niczemu to nie umniejsza, jednak jeśli ktoś nastawi się na typowy strach i dreszcze to nie ma na co liczyć. Mnie osobiście taka forma pasowała i historię poznawałam z zainteresowaniem. Polecam, jednak podejdźcie do tego tytułu z otwartą głową.

'Magia funkcjonuje w umysłach tych, którzy w nią wierzą, i nie ma znaczenia jej rzeczywisty wpływ na realne życie.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger