#368 'Czerwone gardło' Jo Nesbø

 

Lubię mieć wyrobioną własną opinię na każdy, w tym książkowy temat, dlatego chciałam poznać książki Jo Nesbø, aby wiedzieć czy są dla mnie. Udało mi się pożyczyć co prawda trzeci tom serii, ale nie przeszkadza mi to. Jak wypadła na tle innych czytanych kryminałów?

'Czas się wlókł. Wczoraj ktoś w telewizji mówił o wlokącym się czasie. Właśnie teraz czas się wlókł. Jak w Wigilię przed przyjściem Świętego Mikołaja. Albo na krześle elektrycznym przed włączeniem prądu.'

Harry Hole trafia na ślad przemyconego karabinu. Trop prowadzi komisarza w kręgi neofaszystów. Właściciel karabinu zabija, a Harry nie może trafić na jego trop. Czy komisarzowi uda się uniknąć tragedii? I kto postanowił zabijać z tak potężnej broni?

Historia prowadzona jest w dwóch liniach czasowych: teraźniejszej i z okresu II wojny światowej. Poznajemy bohaterów, z przeszłości, którzy mogą mieć realny wpływ na aktualne wydarzenia. Lubię tego typu zabiegi, bo dają szerszą perspektywę. Jednak w tym wszystkim było dla mnie za dużo czegoś. Z początku wszystko wydawało się być tak poplątane, że nie mogłam się połapać. Nie było charakterystycznego dla kryminałów napięcia i zwrotów akcji. W efekcie zakończenie nie było dla mnie dużym zaskoczeniem.

'Wszyscy jesteśmy pionkami i we wszystkim kryje się jakiś plan. Ten nie jest gorszy od innych. Rób dobrą robotę, a będzie to z korzyścią i dla mnie, i dla ciebie.'

Mam mieszane uczucia. Z jednej strony historia mnie wciągnęła, a z drugiej trochę się dłużyła. Problemem z pewnością są dla mnie nazwy własne i nazwiska bohaterów, które ciężko zapamiętać. Nie mówię jednak nie, sięgnę po jeszcze jedną część z serii, aby zadecydować ostatecznie czy będę kontynuować przygodę z Harrym.

'Kłamstwem było to, że ludzie zawsze muszą ulegać i upokarzać się, żeby przeżyć. Wszystko to kłamstwo.'

OCENA: 6/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger