#262 'Jurassic Park: Park Jurajski' Michael Crichton

 

Chyba każdy zna z filmów historię o Parku Jurajskim, ale z pewnością nie każdy zdecydował się sięgnąć po książkę. Od dłuższego czasu miałam taki zamiar i w końcu przyszedł na nią czas. Czy mi się podobała?

'Sama teoria mówi mi, że sytuacja na tej wyspie szybko wymknie się spod kontroli i będzie rozwijać się w niemożliwy do przewidzenia sposób.'

Na wyspie w pobliży Kostaryki pewien milioner postanowił otworzyć park rozrywki. Nie byle jaki, ponieważ główną atrakcją turystyczną miały być żywe dinozaury. Jak to możliwe? Do tworzenia projektu zatrudnieni zostali najlepsi specjaliści. Podczas pokazu technicznego wszystko wymyka się spod kontroli, a dinozaury zaczynają opuszczać swoje zagrody. Polują na siebie nawzajem oraz na ludzi. Czy komuś uda się wyjść z tego cało? Czy dinozaury na nowo opanują świat?

Historia nie wciąga od pierwszych stron. Na samym początku otrzymujemy sporą dawkę wiedzy specjalistycznej, zarówno od strony technicznej, jak i archeologicznej. Jednak po przejściu tej części, otrzymujemy właściwą historię, która wciąga i trzyma w napięciu. Podświadomie wiedziałam, jaki będzie finał, jednak nie mogłam się oderwać od książki. Chciałam wiedzieć jak najszybciej, jakie będą losy zarówno dinozaurów, jak i głównych bohaterów. Komu udało się przeżyć?

'Miał przed oczami smukłą, pełną gracji szyję gigantycznego zwierzęcia, wysokiego na jakieś piętnaście metrów! Patrzył na dinozaura.'

Zasada, która mówi, że książka jest lepsza od filmu sprawdziła się. Każdorazowo film jest okrojony i nie przedstawia całej fabuły. Okazało się jednak, że nie przedstawił sporo. Cieszę się, że podjęłam decyzję, aby poznać całą historię właśnie z książki. Nie żałuję i czuję się usatysfakcjonowana. Polecam!

'(...) zmodyfikowaliśmy te dinozaury genetycznie tak, aby mogły żyć tylko u nas, w Parku Jurajskim. One wcale nie żyją na wolności. Są naszymi więźniami.'

OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger