#261 'Zmuszona, by zabić' Rachel Abbott

 

Postanowiłam w tym roku czytać więcej na czytniku, ze względu na wybrane tytuły, które mnie interesują, a których nie mam fizycznie na półce. Wybór padł tym razem na thriller psychologiczny. Czy było warto?

'Wyglądało na to, że uczucie przyjemności rosło z każdym bezdusznym czynem.'

Mark i Evie stają na swojej drodze i po tygodniach spotkań i narodzinach córeczki zaczynają tworzyć rodzinę. Kobieta wprowadza się do domu swojego partnera. Jednak nie wszystko jest tak kolorowe, jak mogłoby się wydawać. Pewnej nocy do domu wezwana zostaje policja, na łóżku w sypialni leżą zakrwawione ciała. Kto jest mordercą, a kto ofiarą?

Okazuje się, że pozornie szczęśliwy i udany związek w głębi może okazać się kruchy. Mark miał ciężkie dzieciństwo, spędził je praktycznie wyłącznie w obecności starszej siostry Cleo. Evie stara się to zrozumieć, jednak nie do końca potrafi żyć w takim trójkącie. Czy to właśnie ona została zmuszona, by zabić?

Historia podzielona jest na części. W pierwszej z nich jesteśmy świadkami morderstwa, w kolejnej procesu sądowego. Jest to zatem thriller z wątkiem kryminalnym. Momentami trzymał w napięciu, w większości lekko płynie się przez lekturę. Plusem jest zdecydowanie fakt, że nie udało mi się przewidzieć rozwiązania przed zakończeniem. Lubię, kiedy historia nie jest oczywista.

'Ta cela widziała już ludzi niewinnych i winnych - prawdziwych przestępców. Podejrzewam, że tak traktuje mnie w tej chwili policja.'

Nie chciałam zaczynać nowych serii, ale czasami po prostu nie da się przejść obojętnie obok jakiegoś tytułu. Tak było w tym przypadku i nie żałuję wyboru. Książka okazała się warta uwagi i niebanalna. Warto po nią sięgnąć i dowiedzieć się, która kobieta okazała się być tą tytułową.

'Prawda jest taka, Cleo, że niezależnie od tego, jak blisko kogoś żyjemy, nigdy tak naprawdę nie wiemy do końca, co ma w sercu.'

OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger