#260 'Instytut' Stephen King

 

Wybrałam tę książkę w zasadzie od razu, ale sporo czasu musiało minąć zanim zdecydowałam się po nią sięgnąć. Jakie są moje wrażenia po lekturze? Było warto?

'Wszystko kręciło się w kółko, a co kręci się w kółko, nie zmierza donikąd, każdy głupi to wie.'

Luke jest nad wyraz inteligentnym chłopcem. Właśnie jego zdolności prowadzą do tego, że zostaje porwany i umieszczony w Instytucie. Tam zostaje poddany badaniom i umieszczony w pokoju, który jest kopią jego własnego. Najdziwniejsze jest jednak to, że dzieci po jakimś czasie zostają zabrane do innego skrzydła i już stamtąd nie wracają. Chłopiec podejmuje więc decyzję o ucieczce. Czy mu się to uda? Czy uratuje też inne dzieci?

Historia wciągająca, lecz nie nazwałabym jej horrorem. Spotkałam się z porównaniami do serialu 'Stranger Things' i z tym mogłabym się zgodzić. Podczas lektury jesteśmy świadkami tego, w jaki sposób źli ludzie mogą wykorzystać zdolności do telekinezy i telepatii dzieci w wieku zazwyczaj poniżej czternastu lat. Są oni wyrywani siłą ze swojego środowiska i wrzucani do swego rodzaju więzienia. Prowadzone są na nich eksperymenty, o których nie mają zielonego pojęcia. Nic więc dziwnego, że Luke starał się zrobić wszystko, aby stamtąd uciec i sprowadzić pomoc dla swoich przyjaciół. Czy mu się to udało?

'Zastanawiał się, jak to jest mieć mózg, który nie zna wszystkich odpowiedzi.'

Książka momentami wydłużona opisami i powtórzeniami, jednak w ogólnym rozrachunku bardzo wciągająca i momentami nawet trzymająca w napięciu. Dla mnie to bardziej lekka fantastyka niż horror, ale w końcu trafiłam na książkę autora, która dla mnie w pełni okazała się warta uwagi. Polecam każdemu!

'Luke pomyślał, że w pewnym sensie Instytut przypomina dawnego typu zakład dla obłąkanych, w którym wariatów po prostu się trzymało, a nie leczyło.'

OCENA: 8/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger