#243 'Biały ptak' R. J. Palacio


Chyba każdy zna historię 'Cudownego chłopaka'. Jeśli nie książkę to przynajmniej film. Na mnie jedno i drugie zrobiło ogromne wrażenie, więc sięgnięcie po ten tytuł było wyłącznie kwestią czasu. Czy okazał się on równie dobry, co pierwotna historia?

'Ale pamiętaj, że o tym, jacy jesteśmy, nie decydują nasze błędy tylko to, czego się na nich uczymy.'

 

Julian jest chłopcem, którego znamy z książki 'Cudowny chłopak'. Tutaj jest jednak przedstawiony w zupełnie inny sposób. Prowadzi rozmowę z babcią, w której dowiaduje się o jej losach podczas wojny. Kobieta jest żydówką, nie trzeba więc nawet zastanawiać się nad tym, jak jej dzieciństwo mogło wyglądać. Z pewnością nie było kolorowe.

 

Przepięknie wydana i przedstawiona opowieść. Nie miałam pojęcia, że forma komiksu może być tak pięknie przedstawiona. Niejednokrotnie mnie wzruszała, lektura była dla mnie bardzo emocjonalna. Całość dopełniały ilustracje, które w bardzo obrazowy sposób przedstawiały opowiadaną historię.


Nie sięgam po komiksy. Nie wiedziałam jak wiele tracę. Taka forma przekazu zdecydowanie do mnie trafiła. Otrzymałam opowieść piękną na dwa sposoby, formą przedstawienia, ale także samą historią. Każdy powinien ją poznać. Nie tylko tematyka wojny została tutaj poruszona. Morał i końcowe wnioski sprawiły, że każdy czytelnik powinien zastanowić się nad tym, dokąd prowadzi nas aktualny świat i podejmowane przez władze decyzje. Polecam!

 
 
 'Niektóre rzeczy po prostu wiemy w sercu.'

OCENA: 9/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger