#240 'Wiedźmin. Miecz przeznaczenia' Andrzej Sapkowski

 

Nie mogłam się już doczekać kiedy sięgnę po kolejny tom cyklu. W końcu nadszedł ten czas! Czy okazał się równie dobry jak poprzedni? 


'Zrozumiałem, że ty, wiedźmin, wędrujesz z końca świata na drugi koniec, a po drodze, jak się trafi jakiś potwór, zabijasz go. I z tego masz grosz. Na tym polega wiedźmiński fach?'

 

Motywem przewodnim całego tomu jest przeznaczenie. Geralt podejmuje się różnych zadań, lecz wszystkie sprowadzają się właśnie do tego jednego. Jak poradzi sobie w walce z potworami? I czy odnajdzie w tym wszystkim to, co jest mu przeznaczone?

Świetny tom. Mam wrażenie, że nawet lepszy od poprzedniego. Objętość każdego kolejnego opowiadania sprawia, że czyta się je jak oddzielną historię, jednocześnie wiedząc, że w pewien sposób są ze sobą połączone. Jeszcze głębiej wchodzimy w świat Wiedźmina, jego relacje z pozostałymi bohaterami, jego przemyślenia i odczucia. Jestem zadowolona z lektury, zdecydowanie na tak!

 

'Tylko w legendach może przetrwać to, co w naturze nie może. Tyko legenda i mit nie znają granic możliwości.'

 

Otrzymujemy od autora kolejny cykl opowiadań, który coraz bardziej przybliża nam sylwetki głównych bohaterów. Nie sądziłam, że kiedyś to opowiem, ale to właśnie były opowiadania, jakie lubię! Świetnie się bawiłam podczas lektury i zakończyłam książkę wyłącznie z uczuciem, że chcę więcej.

 

'Nasz świat jest w równowadze. Unicestwienie, mordowanie jakichkolwiek stworzeń, które ten świat zamieszkują, rozchwiewa tę równowagę. A brak równowagi zbliża zagładę, zagładę i koniec świata, takiego, jakim go znamy.'

OCENA: 9/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger