#229 'Pod kluczem' Ruth Ware


Dość nietypowy tytuł jak na część wydawnictwa, która w większości wydaje kryminały. Miła odskocznia, bo thrillery to mój ulubiony gatunek! Czy w przypadku tego tytułu warto było spędzić przy nim czas?


'Ponieważ kopię słowami dołek pod sobą i nie wiem, kiedy powinnam przestać, zawsze kopię dalej.'

Rowan praktycznie nie planuje zmiany pracy, jednak oferta znaleziona w internecie zachęca ją do wysłania aplikacji. Udaje jej się przejść rekrutację i otrzymuje stanowisko niani w rezydencji rodziny Elincourtów. Jej zadaniem jest opieka nad trzema młodszymi dziewczynkami. Nie byłoby w tym nic niepokojącego, gdyby nie fakt, że poprzednie nianie uciekały po upływie kilku tygodni. Co je wypędziło? Czy Rowan również zostanie wygnana przez nadprzyrodzone zjawiska?

Stanowisko niani jest bardzo wymagające. Przede wszystkim trzeba lubić dzieci, ale też mieć w sobie ogromne pokłady cierpliwości i odpowiedzialności. Rowan posiada te cechy, dlatego zdecydowała się na podjęcie pracy, która wymagała jej obecności z dziećmi cały czas. Została rzucona na głęboką wodę, ponieważ rodzice dziewczynek wyjechali, a ona została z nimi sama w ogromnej posiadłości. I właśnie wtedy zaczynają się dziać niewytłumaczalne rzeczy. Rowan ma wrażenie, że dom jest nawiedzony. Nie potrafi wytłumaczyć zjawisk, których jest świadkiem. Nie śpi po nocach, a brak snu odbija się na jej funkcjonowaniu w dzień. Czy uda jej się poradzić z całym domem i dziećmi, które ma pod swoją opieką? I dlaczego poprzednie nianie uciekały, pomimo świetnej oferty pracy?


''Duchom' - wyszlochała. 'Duchom by się to nie spodobało.'


Historia jest nieprzewidywalna. Trzymała w napięciu do samego końca. Nie dziwię się, że za granicą cieszy się ogromną popularnością. Moim zdaniem u nas również powinno być o niej głośno, bo warto ją przeczytać. Odrobina grozy z tajemnicą w tle zawsze jest dobrym pomysłem. Polecam, przekonajcie się sami!


'Bo to właśnie kłamstwa mnie tu zawiodły. A ja muszę wierzyć, że prawda mnie stąd uwolni.'


OCENA: 8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger