#224 'Tylko matka' Elisabeth Carpenter


Opis mnie zaintrygował. A ponieważ lubię thrillery to nie mogłam się nie zdecydować na ten tytuł. Czy historia okazała się równie ciekawa co jej opis?


'Przyciskam jego rękę do siebie. Chcę go mieć przy sobie na zawsze.'


Erica całe życie poświęciła na wychowanie jedynego syna. Jej świat się zawalił w momencie, kiedy Craig został skazany za morderstwo młodej dziewczyny i zamknięty w więzieniu. Przez te kilkanaście lat sąsiedzi zmieniali życie kobiety w piekło, jednak Erica cały czas wierzyła w niewinność syna. Pewnego dnia zostaje zwolniony warunkowo do domu. Czy faktycznie nie popełnił zbrodni, za którą był oskarżony? Czy zaginięcie nastolatki zaraz po wyjściu Craiga z więzienia również nie jest jego dziełem?

Z założenia historia miała być trzymającym w napięciu thrillerem. Przedstawiona została z perspektywy trzech osób: Eriki, Luka - dziennikarza i samego mordercy. Zastosowany został zabieg sugerowania czytelnikowi przez autora rozwiązania. Czytałam już wiele tego typu książek i wiem, że to co wydaje się oczywiste i podane na tacy wcale takie nie jest.

To co wyciągnęłam z tej historii to relacja pomiędzy matką, a synem. Miłość Eriki do Craiga jest bezgraniczna. Kobieta nie ma najmniejszych wątpliwości, że jej syn jest niewinny. Przez te wszystkie lata znosiła upokorzenia ze strony najbliższego otoczenia, jednak nie wyprowadziła się z rodzinnego domu. Czekała w nim na powrót swojego jedynaka. Taka postawa jest godna podziwu. Wydaje mi się, że tylko matka jest zdolna do takiej wiary i miłości względem własnego dziecka.


'Dawniej Craig był takim łagodnym chłopcem, a teraz widzę, że się zmienił. Może zresztą wcale nie był łagodny - może stworzyłam sobie taki jego obraz przez te wszystkie lata.'


Jeśli oczekujecie trzymającego w napięciu thrillera to tej książce z tym nie po drodze. Warto ją jednak przeczytać ze względu na główną bohaterkę. Jest ona ucieleśnieniem miłości do dziecka w najczystszej postaci. Czy uda jej się przekonać świat do swoich racji? Przekonajcie się sami!


'Dobra pamięć czasem jest błogosławieństwem, a czasem przekleństwem.'


OCENA: 6/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger