#213 'Wrzask' Izabela Janiszewska


Czwarta Strona Kryminału w ostatnim czasie wydaje coraz więcej debiutów. W innym przypadku zastanawiałabym się nad wyborem, jednak wydawnictwo jeszcze mnie nie zawiodło, więc ufam, że każda książka będzie warta uwagi. Czy tak było w tym przypadku?


'Czy ktokolwiek umiałby odnaleźć się w dziwnej, niezdefiniowanej relacji z kobietą, której nigdy nie widział?'


Larysa pisze artykuł o sponsorze, który w brutalny sposób wykorzystuje 'swoje' kobiety. Jednocześnie policjant Bruno próbuje rozwiązać przyczynę śmierci młodej dziewczyny. Czy pozornie różne sprawy łączą się ze sobą? Niespodziewanie ten duet zaczyna współpracować przy nie byle jakiej sprawie, muszą odnaleźć kogoś, kto od lat nie istnieje. Czy im się to uda?


'Lecz gdy tylko wschodziło słońce, strachy natychmiast znikały. Zostawiały po sobie zmęczenie i wspomnienie ciężkich słów.'


Historia prowadzona jest niezależnie od siebie, z perspektywy głównych bohaterów. Otrzymujemy pozornie oddzielne sprawy, które po czasie łączą się ze sobą. Wszystko prowadzi do jednego rozwiązania. Świetnie przemyślana sprawa, bardzo płynne przejścia pomiędzy wątkami. Całość wciąga niesamowicie i równie szybko się czyta. Nie zauważyłam, a już byłam na samym końcu. I to jakim! Rozwiązanie wbiło mnie w fotel i chociaż odrobinę się go spodziewałam, ostatecznie nie wszystko było tak, jak to sobie ułożyłam w głowie.


'Ale najbardziej obawiała się, że wrzask, który przez cały czas dusiła w sobie, wydostanie się na zewnątrz, a wtedy wszyscy zobaczą, kim jest naprawdę.'


Kolejny debiut warty uwagi. Szybka akcja i wciągająca historia powodują, że nie można się oderwać od książki. Czego chcieć więcej? Miłośnicy kryminałów znajdą w tej historii wszystko, co jest niezbędne przy dobrej książce. Polecam!


'Znała chwile, w których wewnętrzny krzyk rozsadzał jej bębenki, a wtedy była gotowa pokruszyć świat na kawałki, by go zagłuszyć. Zatrzymać wrzask.'


OCENA: 8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger