#191 'O chłopcu, który zwariował' Wiesław Jankowski


Sama nie wiem dlaczego zdecydowałam się na tę książkę. Być może był to opis, a może interesująca okładka? Jednocześnie nie oczekiwałam zbyt wiele. Czy lektura okazała się warta uwagi?


'Fakt, paciorek nie został odmówiony i to było prawdopodobnie przyczyną nocnych przygód.'


Jorgen jest ośmioletnim chłopcem, który mieszka z babcią na wsi. Jego rodzice w pogoni za karierą mieszkają w mieście, a syna odwiedzają jedynie od czasu do czasu. Chłopiec jest wychowywany przez starszą panią w głębokiej wierze. Chodzą wspólnie do kościoła, a wyznacznikiem grzeczności jest pogłaskanie po głowie przez księdza. Nic więc dziwnego, że gdy podczas nieszczęśliwego wypadku kolega Jorgena traci życie, babcia robi wszystko, aby uratować chłopca. Do tego stopnia, że postanawia wyprowadzić się do miasta, a chłopcu zakazuje rozmów z kimkolwiek. Bo każdy jest zły i zrobi mu krzywdę.

Historia pokazuje w jaki sposób zbyt gorliwa wiara może zniszczyć życie. Babcia Franciszka wierzyła, że może uchronić wnuka od piekła. Postawiła sobie za punkt honoru wychowanie go tak, aby nic i nikt mu nie zagrażało. Chłopiec nie wiedział, że można żyć inaczej. Jego chłonna głowa pobierała nauki babci i uznała je za pewnik.

Samo przesłanie książki wydaje się trafne, jednak sposób opisania historii nie trafił do mnie. Lektura niesamowicie mi się dłużyła i właściwie wcale nie miałam ochoty sięgać po książkę. Jedynie idąc za myślą, że kończę książki, które zaczęłam, udało mi się dotrwać do końca.


'- Jorguś, wstawaj! Idziemy do kościoła. Dzisiaj nie będziemy nic jeść, żeby odpokutować winy. Napij się tylko wody.'


Sama nie wiem co sądzić o tej książce. Ostatecznie nie polecam, ale też nie zniechęcam. Sami zdecydujcie, czy chcecie poznać historię Jorgena i sprawdzić, jak potoczyło się jego życie. Ja z pewnością w niedługim czasie po prostu zapomnę o tym tytule.


'Muszę chronić Jorgena. Muszę go chronić przede mną. Muszę go chronić przed światem. Nie może wpaść w moje ręce. Nie może wpaść w łapy szatana...'


OCENA:  5/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger