#187 'Dwoje dochowa tajemnicy' Karen M. McManus


Chciałam sięgnąć po poprzedni tytuł spod pióra autorki, ale jakoś nie było mi po drodze. Postanowiłam więc przeczytać kolejny, aby sprawdzić czy warto. Czy tak się okazało?


'Choć ostatni wieczór był okropny, jestem podekscytowana tym, że oto uczestniczę w prawdziwym policyjnym śledztwie. Pół życia czekałam na tę chwilę.'


Ellery wraz ze swoim bratem bliźniakiem zmuszeni są do przeprowadzki do Echo Ridge. Muszą zamieszkać z babcią, ponieważ ich matka wylądowała na odwyku. Rodzeństwo nigdy wcześniej nie było w tym miasteczku owianym tajemnicą. Dlaczego? Kilkanaście lat temu zaginęła ich ciotka, pięć lat temu zamordowano nastolatkę, a obecnie wszystko wskazuje na to, że kolejne morderstwa czy zaginięcia czają się tuż za rogiem. Czy tak właśnie będzie?

Ellery uwielbia zagadki. Ogląda wszelkie możliwe programy kryminalne, dlatego gdy znajduje się w samym środku tajemnic, czuje się jak ryba w wodzie. Tylko czy aby na pewno? Czy dzięki samym programom jest w stanie rozwiązać zagadkę czy tylko przeszkodzi w odnalezieniu mordercy?

Historia prowadzona jest z perspektywy kilku głównych bohaterów, dzięki temu widzimy kilka perspektyw na jedno zdarzenie. Lubię takie zabiegi, o czym już nie raz wspominałam. Sama zagadka jednak jak dla mnie nie była szczególnie zawiła i wstrząsająca. Nie mogłam się wciągnąć w fabułę, dlatego czytałam książkę na raty. W ogólnym rozrachunku koncepcja wydaje się ciekawa, jednak mnie nie porwała.


'Wszyscy straciliśmy swoje księżniczki i nie wiemy dlaczego. Mam już serdecznie dosyć uwikłania w tajemnice Echo Ridge i nieustających pytań. Chcę poznać odpowiedzi.'


Jeśli macie chwilę wolnego czasu, można sięgnąć po tę książkę. Nie jest to jednak pozycja obowiązkowa. Po zapowiedziach spodziewałam się czegoś bardziej wciągającego i zagadkowego. Nie żałuję, że przeczytałam tę książkę, jednak nie wróciłabym do niej ponownie.


'Jest coś głęboko, na wskroś satysfakcjonującego w tym, że stajesz twarzą w twarz z potworem i wychodzisz z tego bez szwanku. Prawdziwe potwory są inne. Nie wypuszczają cię ze szponów.'


OCENA: 7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
Książka dostępna TUTAJ

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger