#177 'Łańcuch' Adrian McKinty


Przeczytałam ogólny zarys fabuły i już wiedziałam, że to książka z historią, której jeszcze nie czytałam. Musiałam ją mieć i poznać. Czy po zakończeniu okazała się równie dobra jak podczas jej wyboru?


'- Musisz zapamiętać dwie rzeczy. - Głos po drugiej stronie został przefiltrowany przez jakieś urządzenie zniekształcające.
- Punkt numer jeden: nie jesteś pierwsza i na pewno nie będziesz ostatnia. Punkt numer dwa: tu nie chodzi o pieniądze. Chodzi o Łańcuch.'


Świat Rachel staje w miejscu w momencie, kiedy odbiera telefon z zastrzeżonego numeru. W słuchawce słyszy, że ktoś porwał jej córkę. Wydawać by się mogło, że porywaczom chodzi o okup, jednak sytuacja jest bardziej złożona. To prawda, Rachel musi wpłacić określoną sumę, jednak aby odzyskać córkę musi porwać inne dziecko. Na tym właśnie polega Łańcuch. Aby odzyskać swoje dziecko, musisz porwać inne. Czy taka cena nie jest zbyt wygórowana? Czy każdy jest w stanie posunąć się do przestępstwa, aby uratować swoje dziecko?

Łańcuch wydaje się nienaruszalną i dobrze naoliwioną machiną. Książka wciągnęła mnie od pierwszych stron i to zainteresowanie trwało do samego końca. I chociaż zakończenie wydawało mi się trochę nieoczywiste, całość okazała się wartą uwagi lekturą. Autora stworzył historię, której nigdy wcześniej nie czytałam. Otrzymałam coś oryginalnego i świeżego. I w gruncie rzeczy coś, co wcale nie jest nierealne. Dzieci porywane są każdego dnia.


'Źli ludzie kierujący Łańcuchem chcą pieniędzy, ale boją się jednostki, która sprawi, że całe ich przedsięwzięcie runie z wielkim hukiem. Rachel nie będzie tą jednostką.'


Jeśli chcecie sięgnąć po książkę, która od początku do końca wciąga to polecam. 'Łańcuch' jest historią, od której nie sposób się oderwać. Każdy w tej pozycji znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie warto poświęcić na nią swój czas.


'Nie potrzeba geniusza, by go zinterpretować: masz dług. Nigdy się go nie pozbędziesz. Gdy raz wejdziesz do Łańcucha, już z niego nie wyjdziesz. A jeśli choćby pomyślisz o tym, by się wyłamać, dosięgnie cię zemsta.'


OCENA: 8/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Łańcuch' Adrian McKinty

W księgarni także inne BESTSELLERY

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger