#167 'Tylko jedno spojrzenie' Harlan Coben


Dopiero zaczynam przygodę z Harlanem Cobenem. Przeczytałam raptem jedną książkę, teraz sięgnęłam po kolejną. Czy spowodowała, że będę chciała poznać także kolejne historie spod pióra autora?


'Życie Grace Lawson zaczęło się rozpadać, kiedy poszła odebrać zdjęcia.'


Pewnego dnia Grace udaje się do punktu fotograficznego, aby odebrać wywołane zdjęcia z rodzinnej wycieczki. Gdy je przegląda, odnajduje tajemniczą fotografię, której nie kojarzy. Co więcej, zdjęcie jest stare i przedstawia osoby, których Grace w ogóle nie zna. Z jednym wyjątkiem, rozpoznaje wizerunek swojego męża sprzed lat. Jack jednak wszystkiego się wypiera, a następnie znika bez śladu. Jaka jest geneza zdjęcia? Jakie wydarzenia kryją się za tajemniczą fotografią i dlaczego została umieszczona wśród zdjęć rodziny Lawson?


'- Jest pani pewna, że to pani mąż?
- Tak sądzę.
- Ale nie jest pani pewna?
- Jestem pewna.'


Historia z potencjałem. Mamy tajemnicę, którą należy rozwiązać. Od samego początku jako czytelnik zostałam postawiona pod ścianą i dążyłam tylko do otrzymania rozwiązania. Nie okazało się ono zawiłe, jednak autor przytoczył taką ilość postaci, że momentami się gubiłam i musiałam się zatrzymać, aby sobie wszystko poukładać. Momentami czytałam z zapartym tchem, a momentami było wręcz przeciwnie. Czy udało mi się odkryć tajemnicę, zanim autor przedstawił rozwiązanie? Jak zwykle nie, jednak nie zaskoczyło mnie ono. Nie sprawiło, że poczułam się zaskoczona.


'Życie było piękne. Miała męża, którego kochała i dwójkę cudownych dzieci. Mogła malować. Wszyscy byli zdrowi i mieli dość pieniędzy w banku. A potem zobaczyła tę fotografię, jedno stare zdjęcie i...'


Nie jestem jeszcze zadeklarowaną fanką Harlana Cobena i po tym tytule nie wiem jeszcze jak potoczy się moja przygoda z autorem. Nie zniechęcam, jednak w moim odczuciu książka nie była tak dobra, jak myślałam, że będzie. Mimo wszystko, sięgnę jeszcze po kolejne tytuły, zobaczymy.


'Problem z tragedią polega na tym, że musisz dalej żyć. Nie masz wyboru. Nie możesz zjechać na pobocze i przeczekać, choćbyś nie wiem jak tego chciał.'


OCENA: 6/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Tylko jedno spojrzenie' Harlan Coben

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger