#132 'Bomba' Joelle Charbonneau


Opis książki okazał się na tyle zachęcający, że postanowiłam po nią sięgnąć. Szczerze mówiąc, nie mogłam się już doczekać kiedy do mnie dotrze i będę mogła poznać historię, którą skrywa. Czy okazała się równie wciągająca, co opis?


'Jeśli chcesz dostać w życiu to, na czym ci zależy, musisz wzbudzać zaufanie - nawet jeśli zamierzasz je potem zawieść.'


W budynku szkoły uwięzionych zostaje sześcioro uczniów. Każde z nich jest inne, pochodzą z odmiennych światów. W wyniku wybuchu bomby znajdują się w tym samym miejscu i mogą liczyć wyłącznie na siebie. W całej tej tragedii najgorsze jest to, że zamach na szkołę został spowodowany przez jednego z nich. Kto był tak zdesperowany, że postanowił podłożyć w szkole bombę i wysadzić ją w powietrze?


'Był zmęczony udawaniem kogoś, kogo chcieli w nim widzieć inni ludzie. Przedkładaniem cudzych potrzeb nad swoje.'


Historia opowiedziana została z perspektywy każdego uczestnika zamachu. Poznajemy ich pojedyncze opowieści i zmagania z samym sobą. Uczniowie poszukują sensu własnego życia i starają się podjąć decyzje, które mogą wpłynąć na ich dalszą egzystencję. Mamy kapitana drużyny futbolowej; chłopaka, któremu zmarła matka; dziewczynę z nadwagą; geja, muzułmanina i córkę senatora. Wybuchowa mieszanka, prawda? W normalnych okolicznościach ta szóstka miała ze sobą niewiele wspólnego. Jednak w obliczu tragedii są otwarci na nowe znajomości, które połączą ich już na zawsze.


'Ktoś podłożył bombę. W wiadomościach mówili, że ktoś zostawił w szkole ładunki i kolejno je detonuje.'


Książkę pochłonęłam jednym tchem, co rzadko mi się zdarza, ponieważ zazwyczaj jeden tytuł zajmuje mi kilka dni. A tutaj było zupełnie inaczej. Historia wciągająca i jednocześnie bardzo prawdziwa. Bohaterowie poszukują własnej drogi i właśnie to spowodowało, że tego feralnego dnia wszyscy pojawili się w szkole. Dzięki opowieści z perspektywy każdego z nich, jesteśmy w samym środku katastrofy.


'Okna były zabezpieczone tak, żeby uczniowie nie mogli zrobić nic głupiego, na przykład wyskoczyć. Albo zawołać o pomoc, kiedy ktoś będzie usiłował wysadzić szkołę w powietrze.'


Polecam! Dawka świetnej i wciągającej młodzieżówki. Jeśli jesteście ciekawi który bohater postanowił zostać terrorystą i wysadzić szkołę w powietrze, koniecznie sięgnijcie po 'Bombę'!


'Zwycięstwo przybiera różne formy, w zależności od perspektywy danej osoby. A kiedy jesteś zwycięzcą, musisz umieć zauważyć, kiedy jakiś ruch prowadzi do przegranej, i zmienić strategię, zanim wypadniesz z gry.'


OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger