#124 'Chmury z keczupu' Annabel Pitcher


Nie ukrywam, że już dawno otrzymałam tę książkę, jednak okładałam ją na bok, bo zawsze sięgałam po coś innego. W Nowym Roku postanowiłam jednak nadrobić zaległości i okazało się, że podjęłam dobrą decyzję, a książka okazała się warta uwagi.


'Znalazłam Pana dane na stronie internetowej z nazwiskami przestępców czekających na wykonanie kary śmierci. A na stronę trafiłam dzięki pewnej zakonnicy.'


Zoe jest nastolatką, która opowiada swoją historię w nietypowy sposób. Postanowiła odszukać w internecie przypadkowego więźnia skazanego na karę śmierci i wysyłać do niego listy. Opowiada w nich ostatni rok swojego życia. Rok, w którym stała się tragedia, a jej przyczyna jest tajemnicą nastolatki...


'Może jestem dla Pana tak samo ważna, jak Pan jest dla mnie.  Może potrzebujemy siebie nawzajem, więc nie powinnam mieć wyrzutów sumienia, ze opowiadam Panu moją historię.'


Czy łatwiej zaufać obcej osobie? A może najłatwiej zwierzyć się komuś, pisząc listy? Można w ten sposób na pewno zebrać myśli. I przede wszystkim, nie widzimy reakcji drugiej osoby na to, o czym opowiadamy. Tak właśnie zrobiła główna bohaterka powieści. Wybrała przypadkowego mieszkańca celi śmierci i dzieli się z nim częścią swojego życia. Widzi w nim swego rodzaju przyjaciela, któremu zwierza się z wydarzeń, o których nie może opowiedzieć nikomu innemu. Co takiego kryje i jak skończy się opowieść?


'Na niebie zamigoczą świeczki i wreszcie dokończę moją opowieść. Ty będziesz usatysfakcjonowany, a ja zadowolona, więc oboje zdmuchniemy płomienie.'


Powieść dla młodzieży o specyficznej i nietypowej formie. Nie przypominam sobie, abym czytała kiedykolwiek historię, która w całości składa się z opowieści zawartej w listach. Sprawiło to jednak, że historia była łatwa i szybka w odbiorze. Czy polecam? Jeśli jesteście ciekawi tego, jaka tajemnica kryje się w głowie Zoe, zapraszam do lektury!


'Cokolwiek to jest, Zoe, musisz sobie odpuścić. To trudne, ale musisz sobie wybaczyć.'


OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger