#82 'Biały wróbel' Gabriela Kusz



Fantastyka. Żeby okazała się dobra, musi mnie wciągnąć. Żeby mnie wciągnęła musi mieć rozbudowaną fabułę i bohaterów, którzy nie są powielonym schematem. Sięgnęłam po tę pozycję licząc, że wszystkie z powyższych zostaną spełnione. Czy tak się okazało?


'Wiedziałam już, kim jest osoba, która napisała do mnie ten list. Wiedziałam, kim jest Feu. Mój Ogień. Mój Strach. Przyszedł po mnie...'


Arleta jako czternastolatka straciła w pożarze rodziców i starszą siostrę. Przed trafieniem do domu dziecka uratowała ją Camille, która przyjęła nastolatkę pod swój dach. Dziewczyna pomimo przeżyć bardzo szybko pokochała swoją nową opiekunkę, nową siostrę i życie w luksusowej willi we Francji.

W trakcie osiemnastych urodzin Arleta dowiaduje się, że ma ukryte moce. Co więcej, jest ostatnią Hybrydą Lodu, w której posiadanie chce wejść sam Szatan. Która ze stron wygra? Czy Arleta postanowi zasilić szeregi zła czy dobra?


'Wiedziałam jedno, piekielny pościg już za nami wyruszył.'


Podczs lektury jesteśmy świadkami decyzji, jakie podejmuje dziewczyna. Z początku nie radzi sobie z natłokiem informacji i koniecznością ćwiczenia nowo odkrytych umiejętności. Jest zła i sfrustrowana, a do tego po raz kolejny traci rodzinę. Nic więc dziwnego, że nie zgadza się z nową rzeczywistością i wręcz chce ją od siebie odrzucić.

Historia jest wciągająca. W każdym razie mnie wciągnęła. Do samego końca byłam ciekawa losów Arlety, odkrywanych tajemnic i walki pomiędzy dobrem, a złem. Czy wszystko jest wyłącznie czarno białe? Okazuje się, że nawet alternatywna rzeczywistość jest w wielu odcieniach szarości...


'Byłam sfrustrowana i rozgniewana. Nie potrafiłam poukładać sobie w głowie ani tego, gdzie jestem, ani tego, jak tutaj trafiłam.'


Jeśli tak jak ja lubicie fantastykę, ta książka przypadnie wam do gustu. Otrzymujemy nowy świat, nowe postaci. Walka dobra ze złem, a pomiędzy tym nastolatka, która musi dokonać poważnego wyboru. I to nie byle jakiego, bo może się ostetecznie okazać, że nie tylko ona poniesie konsekwencje swoich decyzji...


'Szybko zrozumiałam, że to nie jest już moje życie. Miałam wrażenie, że to nigdy nie było moje życie. Że tylko je pożyczyłam i teraz przyszedł czas na zapłatę za nie.'



OCENA:  8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger