#81 'Siostry półkrwi' Elżbieta Seredyńska


Po fantastykę sięgam ze względu na inny niż w rzeczywistości świat przedstawiony.Na bohaterów, których nigdy nie spotkam w realnym życiu. Z tego właśnie powodu zdecydowałam się na tę historię. Czy dostałam to, na co liczę w przypadku literatury fantastycznej?


'Ta walka, bezsensowna przepychanka trwająca od niespełna trzech wieków, nas wykańcza. Moja siostra pewnie świetnie się bawi, ale ja mam już serdecznie dość - koniec gry. Na zawsze.'


Aisza i Sonia to siostry bliźniaczki, łudząco do siebie podobne. Z jedną różnicą: jedna z nich jest wampirzycą, druga aniołem. Obie są wynikiem romansu Archanioła z Wampirzycą, hybrydami, które nigdy nie powinny powstać. Każda z nich wychowywała się w innym miejscu i otoczeniu, przez co nienawidzą się do tego stopnia, że przy każdej możliwej okazji chcą się wzajemnie zabić.



'Wszystkie wampiry to potwory lubujące się w zadawaniu bólu i rozlewie krwi. Potwory bez uczuć, potępione od chwili narodzin. Wszystkie.'


Autorka przedstawiła świat podzielony na dwie części: królestwo wampirów i królestwo aniołów. Całą historię poznajemy także z perspektywy dwóch czasów: teraźniejszego i przeszłego, oczami głównych bohaterów.

Książka jest stosunkowo cienka, ma zaledwie 200 stron. Czytając miałam wrażenie, że wiele wątków jest tylko rozpoczętych, na wiele pytań nie otrzymałam odpowiedzi. Sam świat i bohaterowie wykreowani są od początku do końca. Mamy obraz znanych nam wampirów i aniołów. Obraz świata każdych z tych stworzeń. Nie wszystko jest jednak czarno - białe. Nie jest także z góry określone to, że anioły są nieskazitelne i dobre. Być może jest wprost przeciwnie...


'Istniały dwa naprawdę proste i zawsze skuteczne sposoby na zabicie wampira - spalenie na proch albo pozbawienie go całej życiodajnej krwi.'


Jeśli lubicie sięgać po fantastykę to historia przypadnie wam do gustu. Samo zakończenie pozostawia wiele do życzenia, ale być może autorka ma już pomysł na kontynuację i stąd niedokończone wątki. Mnie się podobało i cieszę się, że miałam okazję sięgnąć po tę historię. Wam również polecam!



'Podobno jedno z bliźniaków zawsze jest złe. Mogłabym to potwierdzić, gdybym tylko wiedziała, która z nas jest tą gorszą. Oczywiście, chciałam udawać, że to ona. Wszyscy chcemy uchodzić za lepszych, niż jesteśmy w rzeczywistości.'


OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
 ~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger