#65 'Zapytaj astronautę' Tim Peake



Przyznam szczerze, że nie miałam jeszcze okazji czytać książki w formie długiego wywiadu, więc zdecydowałam się na tę pozycję. Ciekawy opis i tematyka jeszcze bardziej mnie zachęciły,  jak więc wyszło ostatecznie?


'W nadchodzących dekadach możemy się spodziewać skolonizowania Księżyca, postawienia stopy na Marsie i dalszych podróży w głąb Układu Słonecznego. Wszystkie te marzenia znalazły się obecnie w naszym zasięgu i wszyscy możemy stać się częścią tej niezwykłej podróży.'


Tim Peake jest astronautą, który został wysłany na półroczną misję w kosmosie. Postanowił odpowiedzieć na pytania związane z tą nietypową pracą i całość została zamieszczona w książce przedstawionej w formie wywiadu.

Książka została podzielona na części związane z całym przygotowaniem oraz pobytem w kosmosie. W związku z czym pod każdym głównym rozdziałem astronauta odpowiada na pytania ściśle związane z konkretnym tematem.


'Kiedy podczas pierwszego okrążenia Ziemi wyjrzałem przez okno obok prawego fotela Sojuza, zaskoczyła mnie czerń kosmosu za dnia. To najciemniejsza czerń, jaką możemy sobie wyobrazić. Wygląda na prawdę niezwykle.'



Dowiadujemy się między innymi, że aby zostać astronautą trzeba umieć język rosyjski. Tim uczył się go od trzech nauczycieli: niemca, ukraińca i amerykanina :) Podczas przygotowań do misji brał natomiast udział w akcji podwodnej, gdzie spędzał czas na dnie oceanu.

Oprócz samych odpowiedzi na pytania w książce znajduje się także wiele rysunków, wykresów i schematów oraz umieszczone w ramkach ciekawostki związane z życiem i przebywaniem w kosmosie. Znajdziemy także zdjęcia wykonane podczas samej misji, co urozmaiciło lekturę.


'Astronautą może zostać nauczyciel, inżynier, lekarz medycyny lub osoba wykonująca inny zawód.'


Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda życie astronauty od początku do końca misji oraz jakie szkolenie trzeba przejść i jakie uczynić przygotowania to w książce znajdziecie odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Niektóre z nich jak dla mnie były momentami zbyt szczegółowe i nudziła mnie ich obszerna forma, ale wiem, że celem nie było połowiczne zajęcie się tematem. Kilka ciekawostek i informacji pozostanie mi w pamięci, więc cieszę się, że poznałam Tima i jego kosmiczną przygodę!


'Miałem wrażenie, jakbym był mikroskopijnym obserwatorem w niezmierzonej przestrzeni wszechświata. Było to najbardziej niezwykłe i uczące pokory doświadczenie mojego życia.'


OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger