'The Story of Doctor Dolittle' & 'Alice's Adwentures in Wonderland'


Z językiem angielskim ostatni raz styczność miałam na studiach. Wiadomo, że filmy z lektorem, a swego czasu seriale z napisami trochę utrwaliły język, ale nie jest to na tyle wysoka znajomość, abym czytała płynnie książki w oryginale, niestety.

''But I like animals better than the 'best people'' said the Doctor'


W tej sytuacji z pomocą przychodzi wydawnictwo [ze słownikiem]. Można u nich zamówić książki o różnym poziomie zaawansowania. Ja wybrałam te najprostsze, nie chciałam rzucać się od razu na głęboką wodę. I tak mamy poziom A1/A2 i A2/B1. Czy sobie poradziłam? Tak, ale lektura książek o niewielkiej objętości mimo wszystko zajęła mi więcej czasu niż gdybym czytała je po polsku.





Dodatkowo, na każdej stronie na marginesie umieszczone są najtrudniejsze słowa wraz z ich polskim tłumaczeniem. Podczas lektury wielu słów się domyślałam z kontekstu zdania, jednak sam słownik jest przydatny, ponieważ oczywiste jest, że nie wszystko wiem, a jednocześnie mogłam sprawdzić swoją wiedzę. Jest to też świetny sposób na utrwalenie słownictwa, ponieważ raz wyjaśnione słowo czy fraza nie jest umieszczane na marginesie ponownie jeśli znów występuje w całej historii.




''Who cares for you?' said Alice, (she had grown to her full size by this time.) 'You’re nothing but a pack of cards!''




Na początku i na końcu znajduje się także słownik zarówno z najważniejszymi jak i wszystkimi słowami, które zostały użyte w książce. Kilka razy zdarzyło mi się z niego skorzystać, ponieważ zapomniałam znaczenia niektórych i musiałam do nich wrócić. Kolejne świetne rozwiązanie, bo nie musiałam otwierać dodatkowego słownika w telefonie, a wszystkie potrzebne słowa miałam w jednym miejscu!




Wybrałam dla siebie dwie książki: 'Doktor Dolittle i jego zwierzęta' oraz 'Alicja w Krainie Czarów'. Książki dla dzieci, jednak od czegoś trzeba zacząć, a są to historie, które zna chyba każdy, więc odrobinę łatwiej dzięki temu mi się czytało. Wydawnictwo wciąż rozszerza swój asortyment, aktualnie największy wybór jest wśród książek po angielsku, jednak można znaleźć też takie po niemiecku, hiszpańsku czy francusku. Jest w ofercie jeszcze kilka pozycji, które mnie interesują, więc będę miała je na uwadze.







Czytaliście już książki wydawnictwa [ze słownikiem]? A może czytacie inne książki po angielsku?



Za książki dziękuję wydawnictwu:

https://zeslownikiem.pl/
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger