#39 'Przekleństwo Soni' Kathryn Purdie


Nie ukrywam, że byłam ciekawa tej książki, ale jakoś nie miałam okazji po nią sięgnąć. Jak tylko taka się znalazła, od razu zaczęłam ją czytać. Czy mi się podobała? Poniżej znajdziecie odpowiedź na to pytanie!


' - Nigdy nie bierzesz odpowiedzialności za własne emocje? - zapytał.
 - Nazbyt często należą one do kogo innego.'


Sonia jest auroczułą. Oznacza to, że posiada dar, dzięki któremu czuje emocje wszystkich żywych istot wokół siebie. Ze względu na tą umiejętność powinna być zamknięta w klasztorze z innymi dziewczynami, które również mają taką zdolność i kształcić się w tym kierunku. Tak się jednak nie stało, a Sonia przez lata ukrywała się i przemieszczała z miejsca na miejsce wraz z taborami Romskimi. Ostatecznie jednak została znaleziona i przekazana do klasztoru, co było początkiem kolejnych tragicznych wydarzeń...

Zadaniem auroczułych jest szkolenie swoich umiejętności, a najstarsza z nich obejmuje stanowisko Najwyższej Auroczułej u boku cesarza Valka po śmierci swojej poprzedniczki. W wyniku tragedii to właśnie Sonia obejmuje wskazane stanowisko.


'Powinnam być wdzięczna - dzięki nim nie stracę dziś głowy. Będę się bowiem koncentrować na jednym typie energii zamiast na miriadach innych, które mnie otoczą.'


Młoda i niedoświadczona dziewczyna zostaje przetransportowana na dwór Valka przez jego brata - księcia Antona. Jest to dla niej bardzo problematyczne, ponieważ nie zdążyła nauczyć się panowania nad swoim darem i ogromne skupisko ludzi i ich emocji jest dla niej wręcz niszczące. Mimo to dość szybko zostaje wplątana w swoje obowiązki, z których najważniejszym jest ostrzeganie władcy przed próbami ataku ze strony arystokracji i wszystkich, którzy mają wobec niego nieczyste myśli.

Fabuła nie jest skomplikowana, jednak wciągająca. Nawet bardzo! Sonia musi wybrać, czy zaufać cesarzowi i być wobec niego lojalną służką czy może jednak iść w ślad za Antonem, który wtajemnicza ją w swój spisek. Jakiego wyboru dokona młoda auroczuła? Odpowiedź znajdziecie na kartach tej historii.


'Same emocje nie zdradzą całej prawdy, jaką kto jest osobą.'


Podsumowując, jestem zadowolona z wyboru książki. Fantastyka, którą lubię najbardziej przedstawiona w sposób lekki i przyjemny, a przy tym wciągający. Bohaterowie mają zróżnicowane cechy charakteru i są wielobarwni. Warto sięgnąć po tę książkę i poznać historię Soni, ponieważ nie jest ona powieleniem schematów, a wręcz przeciwnie - otrzymujemy coś świeżego, co w dodatku nie ciągnie się przez kilka tomów, a zostaje zamknięte w trochę ponad 400 stronach.


'W końcu mogłam się ruszać i myśleć z własnej woli, aż nabrałam pewności, że moje uczucia rzeczywiście należą do mnie.'


OCENA:  9/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger