#456 'Legendy i Latte' Travis Baldree

 

Słyszałam dużo dobrego na temat tej książki i wiedziałam, że prędzej czy później będę musiała ją poznać. Wybór padł na przesłuchanie audiobooka. Czy było warto?

'Nazywali to 'kawą'. Ludzie po prostu siedzieli i ją pili z takich małych ceramicznych kubeczków. Ja też musiałam spróbować i... to jak picie płynnego spokoju, który zalewa umysł. No chyba, że wypijesz za dużo, wtedy jest trochę inaczej.'

Viv jest orczycą, która zamierza skończyć z krwawą przeszłością, osiąść w jednym miejscu i otworzyć kawiarnię. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że w miejscu, gdzie postanawia to zrobić nikt nie wie czym w ogóle jest kawa. Orczyca jednak się nie poddaje i z pomocą nowo poznanych przyjaciół zabiera się za realizację swojego celu. Jednak na horyzoncie pojawiają się dawni wrogowie. Co z tego wyniknie?

Historia jest bardzo prosta, a jednocześnie wciągająca. Nie mamy tutaj rozbudowanego świata i całej masy bohaterów. Ale nie jest nam to ani trochę potrzebne do tego, aby poznać historię i ją pokochać. Otrzymujemy wszystko to, co jest nam niezbędne. W tle mamy aromatyczną kawę i przepyszne wypieki, więc czego można chcieć więcej? Pod koniec rozwija się trochę dynamicznej akcji, ale najważniejszy dla tej książki jest jej klimat.

'Ludzie czasem nie widzą tego, co mają tuż przed nosem, dopóki prawie się z tym nie zderzą.'

To była naprawdę ciepła i przyjemna historia. Idealna na chłodniejszy dzień, z kawą na stoliku obok. Nie była wymagająca, ale jednocześnie dostarczyła całą masę rozrywki. Przywiązałam się do głównej bohaterki i bardzo jej kibicowałam. Niesamowita opowieść o sile przyjaźni i determinacji w dążeniu do celu. Nie trzeba być fanem fantastyki, aby się z nią zapoznać. Ja polecam każdemu bez wyjątku!

'W księgach szukasz tego, co ktoś kiedyś wiedział. Uczonego pytasz o to, co wie teraz'

OCENA: 8/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger