#318 'Studentka' Gary Braver, Tess Gerritsen

 

Nie czytałam jeszcze ani jednej książki autorki, chociaż opisy kilku rzuciły mi się w oczy. Postanowiłam zacząć od nowości napisanej w duecie. Czy było warto?

'Milczenie jest odpowiedzią tchórza i taką właśnie obrał drogę. W ogóle nie reagując, pozwolił, by krzyk rozpaczy trafiał w kompletną pustkę.'

Z balkonu mieszkania na piątym piętrze wypada młoda dziewczyna. Jej zwłoki bada Frankie Loomis, która jest detektywem bostońskiej policji. Widziała w swojej karierze już wiele sposobów na popełnienie samobójstwa, jednak w tym przypadku nie wszystko jej pasuje. Zaczyna podejrzewać, że Taryn nie zabiła się sama. Czy kobieta ma rację? Jak było naprawdę?

W przypadku nagłej i niespodziewanej śmierci podejrzanym jest zawsze partner lub najbliższa rodzina. W tym przypadku w pierwszej kolejności przesłuchiwany jest Liam, były chłopak rzekomej samobójczyni. Jak się okazuje, dziewczyna wcale nie była święta. Ale czy zasłużyła na śmierć?

Wydarzenia poznajemy z dwóch perspektyw: teraźniejszej i przeszłej. Zagłębiamy się jednocześnie w samo śledztwo jak i przeszłość Taryn. Dzięki temu poznajemy nie tylko samą dziewczynę i osoby z jej otoczenia, ale także detektyw prowadzącą śledztwo i jej życie. Lubię w ten sposób prowadzoną narrację. Nie daje nam ona czasu, aby się znudzić, a jednocześnie otrzymujemy szeroką perspektywę podejmowanych decyzji.

'Czasami życie nie daje ci drugiej szansy. Czasami trzeba się zwyczajnie cieszyć tym, co się ma.'

Odgadnięcie zakończenia nie świadczy o tym, że książka jest kiepska. Przeczytałam już w życiu wiele kryminałów i thrillerów i pewne rzeczy są czasem oczywiste. W najmniejszym stopniu nie umniejsza to całej historii i podczas lektury bawiłam się naprawdę dobrze. Książka mi się podobała i chętnie poznałabym także inne spod pióra autorki. Może jest jakaś szczególna, którą możecie mi polecić?

'Zastanawiała się, jak mocno musiałaby pchnąć, by ostrze weszło gładko w ciało, i jak głęboko musiałoby dotrzeć, by przebić serce. Myślała o tym przez dłuższą chwilę.'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger