#250 'Trzecia siostra' Louise Jensen

 


Chętnie sięgam po książki autorki. W zasadzie czytałam tylko te nowsze, ale starsze tytuły również zamierzam przeczytać. Jakie mam wrażenia po lekturze najnowszego tytułu?

'Znów była wygięta jak przecinek. Ta myśl dodawała jej sił: przecinek, nie kropka. To jeszcze nie koniec.'

Trzy siostry zostały porwane w wieku ośmiu i trzynastu lat. Po dwudziestu latach wszystkie wspomnienia do nich wracają. Zarówno bliźniaczki, jak i ich starsza siostra otrzymują tajemnicze listy i nie potrafią ułożyć sobie dorosłego życia. Co tak na prawdę się stało? Dlaczego dziewczynki zostały porwane?

Człowiek kształtuje się przez całe życie, jednak to wydarzenia z wieku dziecięcego wpływają na to, jakim dorosłym się stanie. Nie trudno więc sobie wyobrazić, że trauma porwania ciągnie się za bohaterkami cały czas. Nie potrafią zapomnieć. Co więcej, nie są w stanie poukładać sobie swojego życia. Marie tonie w używkach, Carly nie potrafi nikomu zaufać, a Leah panicznie boi się o swojego synka i ma obsesję na punkcie zarazków. Nie potrafię sobie wyobrazić, jak czuły się dziewczynki podczas porwania, ale próbowałam podczas lektury postawić się na ich miejscu. Nie udało mi się to. Nie jest to coś, co można sobie wyobrazić. Jednocześnie nikomu nie życzę tak traumatycznych przeżyć.

Historię poznajemy z dwóch perspektyw. To, co stało się wtedy i to, co jest teraz. Dzięki temu poznajemy uczucia i myśli zarówno dziewczynek, jak i dorosłych kobiet. Zarówno wydarzenia z przeszłości i te teraźniejsze trzymają w napięciu. Książka wręcz nie daje się odłożyć na bok.

'Minęło dwadzieścia lat, a my nadal obwiniamy same siebie.'

Polecam, książka warta poznania. Jako thriller miała momenty trzymające w napięciu, ale spora część była też typową obyczajówką. Połączenie jest ciekawe, a sama historia na tyle wciągająca, że warto spędzić z nią czas. Zachęcam!

'Potwory są wśród nas i wyglądają tak jak my. Czasem jak ty - czasem jak ja.'

OCENA: 8/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger