#227 'Odmęt' Jacek Łukawski


Kolejne nowe nazwisko w świecie kryminałów. Wydawnictwo wybiera same perełki w tym gatunku, więc dla mnie oczywistą sprawą była decyzja, że książkę muszę mieć i poznać. Czy okazała się ona słuszna, a historia warta uwagi?


'Towarzyszące mu od rana mrowienie karku i rozedrganie w piersi były czytelnymi znakami, ze w tej leniwej, małomiasteczkowej atmosferze kryje się temat. Jego temat.'


Damian jest dziennikarzem, któremu z dnia na dzień wali się całe życie. Traci pracę, narzeczoną i mieszkanie. Wsiada do samochodu i postanawia się przenieść do zupełnie innego miasta i zacząć wszystko od nowa, jednak po drodze zostaje zepchnięty z drogi. W wyniku wypadku samochód nie nadaje się do dalszej jazdy, a sam mężczyzna zatrzymuje się z pobliskich Chęcinach. Jego pobyt się przedłuża, a z czasem dowiaduje się, że w miasteczku grasuje morderca. Czy jest to dobry temat na nowy artykuł? Czy dzięki temu postawi swoje życie na nogi? Zarówno prywatne jak i zawodowe?

Historia z pozoru wciągająca, w rzeczywistości okazała się dla mnie za bardzo rozwleczona. Przedłużające się opisy krajobrazu lub rzeczy tylko pozornie związanych z fabułą sprawiały, że książka bardzo mi się dłużyła. Sama zagadka okazała się ciekawa i nieprzewidywalna, jednak cała otoczka sprawiła, że finał zaginął wśród zbyt obszernej treści. Pierwszy raz miałam do czynienia z takim zabiegiem, zazwyczaj nawet pomimo opisów historia jest wciągająca i całość przystępna do przyswojenia. Tutaj okazało się wręcz przeciwnie.


'Może rzeczywiście wszystko ma głębszy sens? Może warto zwracać uwagę na znaki...'


Być może osoby, dla których rozbudowane opisy tworzą obraz całości odnajdą się w tej historii. Mnie do siebie nie przekonała i nie mogę jednoznacznie jej polecić. Na plus jedynie sama zagadka i jej rozwiązanie. Reszta niestety nie dla mnie.


'Gdy wspomnienia tracą szczegóły, ludzki mózg podświadomie stara się je uzupełnić, przez co tworzy ich nowe wersje.'


OCENA: 5/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:


~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger