#193 'O krok za daleko' Harlan Coben


Od czasu, kiedy sięgnęłam po pierwszą książkę Cobena, przepadłam. Najchętniej czytałabym teraz tylko jego twórczość, ale brakuje mi tytułów na półce, więc pozostałe książki, które czekają na swoją kolej nie są zagrożone. Decyzja jednak o sięgnięciu po tą najnowszą została podjęta natychmiast, więc mam ją już za sobą. Czy była dobra?


'(...) jeśli oglądasz coś codziennie, nawet nie wiadomo jak efektownego, to może spowszednieć.'


Simon od miesięcy poszukuje swojej córki. Wie, że jest uzależniona od narkotyków, ale nie wie gdzie dokładnie się znajduje. Pewnego dnia spotyka ją w parku i wydarzenia zaczynają mknąć jak szalone. Wraz z żoną znajdują się w miejscu, w którym ich córka zaopatrywała się w narkotyki i Ingrid zostaje postrzelona. Walczy o życie. Chłopak Paige zostaje zamordowany. Czy za tym wszystkim stoi dziewczyna? A może ktoś zupełnie inny?

Uzależnienie od narkotyków to okropny nałóg, który pociąga za sobą całą rodzinę. Nieważne czy ktoś jest zamożny, czy wręcz przeciwnie. Paige miała w życiu wszystko, a mimo to stoczyła się na samo dno. Czy ojcu uda się ją uratować?

Historia przepełniona jest niesamowitą ilością zwrotów akcji. Liczba wątków pobocznych prowadzi do jednego celu, jednak każdy jest tak samo ważny i wciągający. Od książki wręcz nie można się oderwać. Odkrycie jednej tajemnicy wcale nie prowadzi od razu do rozwiązania, bo w zanadrzu mamy jeszcze kolejne. Zakończenie faktycznie otrzymujemy dopiero na ostatniej stronie, nie sposób się go domyślić wcześniej.


'Wyobraził to sobie: brutalną rękę zaciskającą się w pięść - jak jego własna - a potem biorącą zamach pod skrzywioną twarzą i uderzającą jego bezbronną córkę.'


Po raz kolejny Harlan Coben pokazał, że jest mistrzem gatunku, który tworzy. Historia wciąga od pierwszych stron i trzyma w napięciu do samego końca. Czy jest to najlepszy jego tytuł? Z pewnością jest na równie wysokim poziomie jak poprzednie, które czytałam. Polecam!


'Widzimy płoty ze sztachet, ładne fasady domów, dwoje uśmiechniętych rodziców, zdrowe rodzeństwo, ale nie wiemy, co się za tym kryje, nie mamy pojęcia o rozgrywających się za zamkniętymi drzwiami dramatach, gniewie i przemocy, zniweczonych marzeniach i wygórowanych oczekiwaniach.'


OCENA: 8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger