#161 'Teraz zaśniesz' C.L. Taylor


Sam tytuł i okładka przyciągają. Jeśli dodać do tego opis, to otrzymujemy książkę, która na pierwszy rzut oka wciągnie i nie ma możliwości, aby się od niej oderwać. Czy tak było faktycznie?


'W kilkunastu susach docieram do samochodu, wyszarpuję umieszczony pod wycieraczką skrawek białego papieru i biegiem wracam do domu. Zamykam za sobą drzwi i rozkładam kartkę. Na środku widnieją dwa słowa. TERAZ ZAŚNIESZ.'


Historia rozpoczyna się listem głównej bohaterki. Informuje w nim, że jeśli ktokolwiek go czyta to znaczy, że ona sama już nie żyje. Mordercą jest jeden z gości hotelu, w którym pracuje. 

Anna ucieka przed wydarzeniami z przeszłości na szkocką wyspę Rum i podejmuje pracę w hotelu jako recepcjonistka. Podczas rozpoczynającego się sztormu do hotelu przyjeżdża siedmioro gości, na pozór bardzo zwyczajnych. Ucieczka jednak dla Anny nie kończy się na wyspie, a ciąg wydarzeń sprawia, że kobieta przestaje czuć się bezpieczna. Przeczuwa, że jeden z gości próbuje ją zabić. Tylko kto? I czy uda jej się rozwiązać tę zagadkę?


'Tylko że smutek to nie kurtka, nie można go tak po prostu zrzucić. Staje się częścią ciebie, niewidoczną powłoką na twojej skórze. Czasami ją czujesz, a czasami nie, zawsze jednak tam jest.'


Historia rozpoczyna się ciosem w stronę czytelnika. Już na wstępie otrzymujemy mrożącą krew w żyłach wiadomość od Anny. Sprawia to, że za wszelką cenę chcemy poznać zarówno rozwinięcie jak i zakończenie wydarzeń. Nie ukrywam, że sama byłam ciekawa rozwiązania i miałam swoje typy, które jak zwykle w przypadku tego gatunku okazały się błędne. Nie udało mi się poprawnie wytypować sprawcy. Momentami książka wydawała mi się przeciągnięta, jednak ogólnie czytało się ją szybko. Były momenty trzymające w napięciu, co jest dla mnie istotne w przypadku thrillerów.

Jeśli zainteresował was opis fabuły to sama książka z pewnością też was zainteresuje. Otrzymujemy wszystko, co ważne w thrillerach: wciągającą historię z tajemnicą i napięciem w tle. Zdecydowanie polecam, warto spędzić czas przy tej lekturze.


'Jeśli człowiek, który w Londynie nękał mnie wiadomościami, przypłynął za mną na Rum i jest jednym z hotelowych gości? Jeśli jest w tym pomieszczeniu?'


OCENA:  8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger