#102 'Alan Cole nie jest tchórzem' Eric Bell


Książek o tematyce LGBT pojawia się coraz więcej. Chociaż ogólny zarys tematyki jest praktycznie taki sam, książki są potrzebne. Ponadto, lubię po nie sięgać. Dlatego też wybrałam historię Alana. Czy było warto?


'Przyjmijmy, że mój brat przedstawił mojemu żołądkowi wiele różnorodnych przedmiotów i mój poziom ciamajdowatości nie mieści się na skali.'


Alan jest na pozór zwyczajnym dwunastolatkiem. Mieszka z rodzicami i starszym bratem. Nathan za najważniejszy punkt każdego dnia postawił sobie znęcanie się nad Alanem. Co więcej, wymyślił wyzwanie, które wydaje się niewykonalne. Jeśli Alan je przegra, starszy brat zdradzi jego sekret. Alan bowiem jest gejem zauroczonym w swoim koledze z klasy. Czy sprawa jest z góry przegrana?


'Jasne, lubi mnie, ale nie jest taki jak ja. To słabo, że bycie... wiecie kim przypomina szkolną wersję dżumy dymieniczej, że jakimś cudem plotki o tym, że czuję... wiecie co do Connora mogą zacząć szerzyć się jak wszy w przedszkolu i że wkrótce wszyscy będą... nie muszę chyba wam tego mówić, ale wtedy mój świat eksploduje.'


Na pozór zwykła historia wcale taka nie jest. Poznajemy historię chłopca, który poszukuje definicji siebie samego. Czy ktokolwiek ma prawo decydować za nas kiedy i z kim podzielimy się tak ważnym aspektem naszego życia, jakim jest seksualność? Brat Alana chce go pozbawić właśnie tej wolności. Ponadto sytuacja i atmosfera w domu nie pomagają chłopcu. Ojciec jest despotą, którego boi się cała rodzina, nikt z domowników nie potrafi się mu sprzeciwić. Nic więc dziwnego, że chłopiec próbuje zrobić wszystko, aby nie przegrać w rywalizacji ze starszym bratem. Czy mu się to uda? Czy jego tajemnica pozostanie nienaruszona?


'Czasami, kiedy wydaje ci się, że cały świat się na ciebie uwziął, przytrafia ci się coś nieoczekiwanego - i dobrego. Może to być jedna z tych chwil, w których wszystko wydaje się mniej złe. Może to być jedna z tych chwil, w których naprawdę zechcesz się uśmiechnąć.'


Książka młodzieżowa z bardzo młodym głównym bohaterem. Czy to oznacza, że nie jest przeznaczona dla starszych czytelników? Absolutnie nie. Jest momentami zabawna, pokazuje wartość przyjaźni. Homoseksualizm głównego bohatera nie jest jedynym wątkiem. Warto poznać losy Alana, polecam!


'Może czasami ludzie uciekają przed swoimi bliskimi, bo się boją świata, bo trzymają całą swoją miłość zbitą w ciasną kulkę, którą ukrywają głęboko w sobie. Może dla takich ludzi jest jeszcze nadzieja? Może.'


OCENA:  8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger