#69 'Surogatka' Louise Jensen







 TYTUŁ: Surogatka
 AUTOR: Louise Jensen
 TŁUMACZENIE: Aga Zano
 WYDAWNICTWO:  Burda Publishing Polska
 LICZBA STRON: 400









Już jakiś czas temu zamierzałam zapoznać się z twórczością autorki. Wcześniejszych książek jeszcze nie poznałam, trafiłam dopiero na 'Surogatkę'. Czy lektura przekonała mnie do sięgnięcia po pozostałe pozycje?


'Ktoś mógłby powiedzieć, że połączyły nas sekrety, ale ja nie uważam, żeby rozpoczęcie życia na nowo było czymś złym. Patrzymy w przyszłość, zamiast tkwić w przeszłości.'


Kat i Nick są szczęśliwym małżeństwem. Ich szczęście jest jednak w pewnym aspekcie pozorne. Do całkowitego spełnienia i pełnej rodziny brakuje im tylko jednego - dziecka. Pech chciał, że Kat nie może zajść w ciążę, a adopcje kończą się za każdym razem odmowną decyzją. Pozostaje więc tylko jedno - skorzystanie z usług surogatki, którą ma zostać Lisa, przyjaciółka Kat z dzieciństwa.


'Czasami przeraża mnie myśl, do czego byłabym zdolna, żeby mieć własne dziecko. Czasami myślę, że nie cofnęłabym się przed niczym.'


Kat i Lisa były nierozłączne. Jednak jest jedno wydarzenie, którego skutkiem było zakończenie przyjaźni... Teraz kobiety są dorosłe i próbują odbudować swoją przyjaźń. Czy można to zrobić zachowując głęboko w sobie nierozwiązane tajemnice? Czy urodzenie dziecka przez Lisę pomoże wypełnić w życiu małżeństwa pustkę, jaką jest brak wymarzonego malucha?

Główni bohaterowie próbują zbudować swoje dorosłe życie na fundamentach, którymi są tajemnice z 'poprzedniego' życia. Rozwiązanie marne w skutkach, ponieważ nie od dziś wiadomo, że każde kłamstwo prędzej czy później wychodzi na jaw.


'Nie mam pojęcia, jak to zrobię, ale będę miała dziecko. Choćby miało mnie to zabić.'


Autorka stopniowo budowała napięcie, odkrywała warstwami tajemnice bohaterów. Za każdym razem, gdy myślałam, że odkryłam ich prawdziwe zamiary - myliłam się. Z czasem jednak udało mi się poznać ukryte historie bohaterów, a ich finał i zakończenie książki niesamowicie mnie zaskoczyło. Powiem szczerze, że w moich wewnętrznych przemyśleniach nie udało mi się domyślić takiego rozwiązania, jakim autorka potraktowała bohaterów.

Cała historia została podzielona na krótkie rozdziały 'teraz' i 'wtedy'. Poznajemy dzięki temu losy bohaterów w czasie teraźniejszym jak i odkrywamy ich życie z przeszłości. Całość czyta się szybko, a historia wciąga i utrzymuje napięcie do ostatnich stron.


'Noszę w sobie niezmywalny smutek. Nie da się mnie naprawić. Mam wrażenie, że krzyżyk rozgrzewa mi się w palcach.'


Warto sięgnąć po tę książkę. Ja wiem już, że przeczytam pozostałe pozycje autorki i liczę na podobne emocje podczas lektury. Jeśli lubicie thrillery to polecam ten tytuł, nie zawiedziecie się!


'Ale z drugiej strony... Kto nie ma nic do ukrycia? Każda wersja prawdy jest plastyczna, formujemy swoją rzeczywistość w taki sposób, żeby przykryć prawdę. Czasami wychodzi to tak dobrze, że udaje nam się przekonać nawet samych siebie.'


OCENA:  8/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:
~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger