#470 'Ekstremista' Remigiusz Mróz

 

Dwa poprzednie tomy czytałam już dawno, a i ten leżał sporo czasu na półce i czekał na swoją kolej. W związku z premierą kolejnej części postanowiłam nadrobić zaległości i z pomocą przyszedł mi audiobook. Czy było warto?

'Każda jednostka ma prawo dowolnie decydować o sobie, swojej wolności, swoim ciele i swojej własności. Dopóki nie ingeruje w to prawo u innych, działa w zgodzie z naturą. Dopóki nie stara się wydrzeć go innym, kieruje się moralnością. Każdy, kto czyni inaczej, postępuje wbrew porządkowi świata.'

Małgorzata Rosa interesuje się zaginięciem nastolatki, po której została jedynie karta tarota. Rodzina nieszczególnie się tym interesuje, ponieważ dziewczyna niejednokrotnie oznajmiała, że ucieknie z domu. Dziennikarka śledzi jednak powtarzający się motyw kart tarota i jedyną osobą, która może jej pomóc jest Gerard Edling. Czy wydarzenia są ze sobą powiązane i zaginięcie dziewczyny to początek czegoś większego?

Gerarda i Małgorzatę znamy już z poprzednich części. Ich relacja jest niejednoznaczna, jeśli jednak w grę wchodzi śledztwo to potrafią odłożyć sprawy prywatne na bok. W tym przypadku jest podobnie, chociaż para ma między sobą wiele niewyjaśnionych sytuacji.

Motyw tarota okazał się być wyjątkowo interesujący i następujące po sobie zaginięcia i śmierci naprawdę mnie wciągnęły. Para prowadząca śledztwo musiała zmagać się z niełatwym zadaniem. Wiele zagadek pokrywało się ze sobą, a rozwiązanie jednej nie zawsze prowadziło prostą drogą do otrzymania odpowiedzi na kolejne pytania.

'Bo kiedy człowiek jest zmęczony, atakują go nawet te problemy, które dawno rozwiązał'

Zapomniałam już jak bardzo ta seria wciąga. A przecież po autorze można się tego spodziewać. Cieszę się, że mam ten tom już za sobą i mogę siadać do kolejnego. Zagadka naprawdę jest warta uwagi i nie jest oczywista. A to już połowa sukcesu, żeby książka była świetna. Tutaj nie mam za wiele do zarzucenia, polecam każdemu tę serię!

'Nikt nie jest z natury zły - to otocznie infekuje dusze ludzi'

OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger