#469 'Pomoc domowa. Sekret' Freida McFadden

 

Pomoc domowa była jedną z najlepszych książek, które przeczytałam w zeszłym roku. Oczywistą decyzją było więc sięgnięcie po kontynuację jak tylko miałam taką możliwość. Czy dorównała ona swojej poprzedniczce?

'Nie wiem, o co chodzi, ale coś w tym mieszkaniu sprawia, że czuję się nieswojo.'

Millie trafia jako pomoc domowa do kolejnej rodziny. Tym razem zostaje zatrudniona przez mężczyznę. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jego żona jest zamknięta w pokoju pod przykrywką ciężkiej choroby i nie wolno jej przeszkadzać pod żadnym pretekstem. Niektóre odgłosy nie pozwalają jednak dziewczynie stać obojętnie obok tej sytuacji. Czy pomoc Millie znów będzie potrzebna bardziej niż dziewczyna mogłaby się spodziewać? Jaka tajemnica kryje się w apartamencie?

Bycie pomocą domową to nie jest prosta sprawa. Trzeba przyjąć na siebie wiele zadań, które nie zawsze są łatwe i przyjemne. Jeśli do tego dochodzi tajemnica, to praca przestaje być przyjemnością. Bo czy można przejść obojętnie obok drzwi, za którymi mieszka chora osoba? W jaki sposób sprawdzić czy niczego nie potrzebuje? Ponadto, Millie w pewnym momencie ma wrażenie, że wokół niej dzieją się rzeczy jak z przeszłości i poprzednich domów, w których pracowała. Czy aby na pewno?

Historia nie jest bezpośrednią kontynuacją pierwszego tomu. Opisane wydarzenia dzieją się kilka lat po ostatnich. Teoretycznie nie trzeba książek czytać po sobie, jednak jest wiele nawiązań i warto zacząć od początku.

'Ponieważ znowu czuję to mrowienie w karku. Jakby ktoś mnie obserwował.'

To była dobra i wciągająca książka, ale w porównaniu z pierwszą częścią wyszła słabiej. Oceniając ją jednak jako oddzielną historię można powiedzieć dużo więcej dobrego. Momentami trzymała w napięciu tak mocno, że musiałam chwilę odetchnąć zanim mogłam czytać dalej. Sama tajemnica również okazała się nie być oczywistą. Zabrakło mi tylko tego dużego zaskoczenia, które autorka zaserwowała na koniec pierwszej części. Jednak poza tym nie mam tej książce nic do zarzucenia. Czytajcie koniecznie!

'Nie zniosę tego. To dla mnie zbyt wiele.'

OCENA: 8/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger