#468 'Prawdziwie, do szaleństwa. Dzienniki' Alan Rickman

 

Jak tylko zobaczyłam tę książkę w wydaniu zagranicznym to wiedziałam, że po prostu muszę ją mieć i przeczytać. Zaraz po premierze w Polce ją zamówiłam i czekała na swoją kolej. Czy było warto po nią sięgnąć?

'Męczący dzień. I nie wiedzieć czemu, stresujący. Zawsze się dziwię, że tak łatwo poddaję się takim nastrojom, zamiast z nimi walczyć.'

Alana Rickmana z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać. Starsze pokolenie zna go z wielu kultowych ekranizacji, a względnie młodsze z roli Severusa Snape'a. Książka wydana jest w formie dzienników z wielu lat, które autor regularnie pisał. Notatki są czasem dłuższe, jednak na ogół to tylko kilka zdań. A czasem tylko jedno.

Czytanie dzienników trzeba lubić. To trochę tak, jakby wziąć od kogoś zeszyt z zapiskami i czytać wszystko po kolei. Jedne są ciekawsze, inne mniej, ale ważne są tylko dla samego zainteresowanego. Informacja kto, z kim i o której godzinie się spotyka raczej nie wniesie nic do życia osoby postronnej. Dlatego też wiele stron przekartkowałam, nie znajdując na nich nic interesującego. To trzeba po prostu lubić.

'Mam nadzieję, że intensywne procesy myślowe będą widoczne w tym filmie...'

Jestem pokoleniem, które wychowało się na Harrym Potterze. Nie znam zatem innych ról aktora, a w tej jednej jest dla mnie ikoną. Dlatego pozostałe treści nieszczególnie mnie interesowały i raczej się na nich nie skupiałam. Jeśli więc jesteście zainteresowani Alanem Rickmanem jako postacią to książka na pewno dostarczy wam wiele informacji. Jeśli jednak liczyliście na smaczki HP to było ich stosunkowo niewiele. Więc pod tym kątem się zawiodłam. Ale oczywiście przekonajcie się sami.

'Zmęczony, spięty, zamknięty w sobie. Jak Snape. Niezbyt to pasuje do radosnej atmosfery, jaka panuje na planie.'

OCENA: 6/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger