#466 'Miejsca cieniste' Jacek Kalinowski

 

O tym tytule słyszałam bardzo dużo u ruderecenzuje i miałam z tyłu głowy, że po prostu muszę go przeczytać. W końcu nadszedł ten czas. Czy było warto?

'Ulega, sam o sobie myśląc w tym momencie, że jest żałosnym, słabym człowiekiem, który miał wszystko, ale przez nieudolność i niepotrzebną dumę wszedł na drogę, z której nie ma już odwrotu.'

Witek postanawia przyjąć pod swój dach przyjaciela z dawnych lat, który dopiero wyszedł z więzienia. Chce mu pomóc wejść w życie po tego typu przerwie. Nieoczekiwanie po kilku dniach córka przyjaciół z tej samej ulicy znika. Czy kryminalna przeszłość Krzysztofa ma z tym cokolwiek wspólnego?

W trakcie książki poznajemy dwa małżeństwa, które były swego czasu najlepszymi przyjaciółmi, a ich dzieci traktowały się wzajemnie jak rodzeństwo. Łukasz i Paula oczekują właśnie na drugie dziecko, a Witek i Anna przyjęli pod dach Krzysztofa. Ich losy przedstawione są właśnie z dwóch perspektyw, dzięki czemu poznajemy obie pary dość dokładnie. 

Każda rodzina ma swoje problemy i tajemnice. W momencie kiedy ginie dziecko wszystko często odchodzi w zapomnienie. I w tym przypadku było podobnie, bo to właśnie znalezienie Igi stało się najważniejsze. Jednak nie tylko to wydarzenie jest w tej historii ważne. Każda z głównych postaci ma w sobie tytułowe miejsca cieniste, które wychodzą na wierzch i dają o sobie znać. Aż w efekcie przyszłość już nigdy nie będzie taka sama jak teraźniejszość.

'Nie podda się dopóki nie odkryje, czyja ręka ośmieliła się rozedrzeć niebo, zacisnąć paluchy na jego córce i wyrwać jej drobne ciało z ich bezpiecznej, poukładanej codzienności.'

Historia naprawdę wciąga. Nie da się przewidzieć dalszych losów bohaterów, a samo zakończenie wbija w fotel, w ogóle się go nie spodziewałam. Cieszę się, że przeczytałam tę książkę i bez zastanowienia polecam ją dalej. Naprawdę warto ją przeczytać, tym bardziej jeśli jesteście fanami tego gatunku!

'To nie może się skończyć dobrze, a nie chcę mieć później poczucia, że nie zrobiłam wszystkiego, by oczyścić nasz dom z tajemnic, które ostatnio zaczęły między nami pączkować.'

OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger