#465 'Pogo' Jakub Sieczko

 

Już jakiś czas temu przekonałam się do reportaży i lubię co jakiś czas sięgać po kolejne, których tematyka mogłaby mnie zainteresować. Czy w tym przypadku wybrałam dobrze?

'Ona przeżywa właśnie najgorszy dzień swojego życia. Ja bym pospał.'

Jakub Sieczko przez sześć lat pracował jako ratownik medyczny. Prawie każdego dnia w roku wraz z zespołem brał udział w interwencjach, które kończyły się skrajnie różnie. Jedne miały szczęśliwe zakończenie, a inne na sam koniec czarny worek na nieżyjącym już obywatelu. Jak od środka wygląda praca w pogotowiu?

Szczerze mówiąc nie zdawałam sobie sprawy jak ciężka na co dzień może być praca w służbie zdrowia. Jakie nie byłoby to stanowisko to jest po prostu bardzo trudno. Praca ratownika medycznego jest o tyle cięższa, że to właśnie karetki jako pierwsze wołane są do wszelkiego rodzaju zgłoszeń. Autor przedstawia nam historie, w których czasem są one bardzo niebezpieczne, a innym razem ktoś po prostu potrzebuje towarzystwa drugiego człowieka.

'A praca w pogotowiu jak chyba żadna inna uczy, że w Polsce się pije. Pije się na potęgę, nieestetycznie, samobójczo, straceńczo, do odcinki. Na grodzonych osiedlach, działkach, plebaniach, w parterowych domkach, parkach, piwnicach, biurach, klubach, na dworcach.'

Ciekawy i momentami szokujący obraz polskiej służby zdrowia, a dokładniej ratowników medycznych. Człowiek nigdy nie zdaje sobie sprawy jak taka praca wygląda, a po lekturze wiem już, że jest naprawdę ciężka i niewdzięczna. Wiele dłuższych opisów i krótszych historyjek. Sama książka jest stosunkowo cienka, 100 stron do przeczytania na raz. Niemniej, polecam! Warto poszerzyć swoje horyzonty i poznać pracę w pogotowiu od podszewki.

''Jak panowie sobie z tym wszystkim radzicie?' - to pytanie, które pacjenci zadają nam częściej niż przełożeni. Odpowiadamy jakimś banałem, bo na powiedzenie prawdy brakuje nam albo chęci, albo odwagi, albo autorefleksji.'

OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger