#464 'Opiekunowie' Dean Koontz

 

Czytałam już jedną książkę autora i zrobiła na mnie naprawdę duże wrażenie. Do tego stopnia, że postanowiłam sięgać po kolejne jak tylko będzie taka okazja. Czy ten tytuł okazał się być równie dobry jak poprzedni?

'Człowiek jest w stanie przypomnieć sobie młodzieńczą niewinność, pasje, radości i zachłanność, pomyślał, ale nigdy ich w pełni nie odzyska.'

Pewnego dnia podczas wędrówki w lesie Travis spotyka psa. Z wyglądu określa, że jest on bezpański i postanawia się nim zająć. W domu po jakimś czasie okazuje się, że zwierzę jest inteligentne bardziej, niż inni przedstawiciele jego gatunku. Skąd więc wziął się w środku lasu? I dlaczego panicznie bał się tam jakiegoś innego stworzenia?

Badania genetyczne zawsze są ryzykowne i mogą skończyć się tragicznie. W tym przypadku naukowcy obdarzyli psa ogromną inteligencją. Ale spod ich skrzydeł wyfrunęło jeszcze jedno stworzenie, które wcale nie jest przyjazne. Wręcz przeciwnie. W jakim celu przeprowadzane były badania, w wyniku których uzyskano dwa skrajnie różne istnienia?

Każdy, kto chociaż trochę lubi psy odnajdzie się w tej historii idealnie. Oczywiście nie jest to warunek, ale takie uczucia pomagają lepiej wczuć się w sytuację nowych właścicieli Einsteina. Niejednokrotnie wzruszyłam się ich wzajemną relacją i do samego końca im kibicowałam. Czy uda się przezwyciężyć zło, które wydostało się z tajnego laboratorium?

'Czasami człowiek mógł się delektować śmiercią jak dobrym jedzeniem, winem czy uroczym zachodem słońca.'

To była naprawdę dobra i wciągająca historia. I po drugiej przeczytanej książce autora wiem już, że kolejne będę brała i czytała w ciemno. Połączenie horroru z wątkiem obyczajowym i jeszcze pomiędzy wrzucenie psa jako jednego z głównych bohaterów okazało się strzałem w dziesiątkę. Świetnie się bawiłam i pomimo objętości książkę przeczytałam bardzo szybko. Polecam każdemu, nie zawiedziecie się!

'Ludzie mają naturalną skłonność do antropomorfizowania swoich zwierząt. Przypisują im ludzkie umiejętności i intencje, choć nie mają ku temu żadnego powodu.'

OCENA: 8/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger