#454 'Krótko i szczęśliwie. Historie późnych miłości' Agata Romaniuk

 

Książkę udało mi się kupić na Targach Książki w Poznaniu i od tego czasu czekała na swoją kolej. Miałam trochę wolnego czasu, więc postanowiłam poznać ją w formie audiobooka. Czy okazała się warta uwagi?

'Jak ktoś ci umrze, to na początku masz wiele spraw do załatwienia, a potem już żadnych. To jest najgorsze'

W książce poznajemy losy ludzi w jedenastu rozdziałach. Każdy z nich opowiada historię innej miłości. Jedne z nich są bardziej wzruszające, inne mniej. Ale wszystkie bez wyjątku dają nadzieję. Dobrze mi się ich słuchało i niejednokrotnie musiałam się na chwilę zatrzymać. Mam kilku swoich faworytów, bo przecież oczywistą sprawą jest, że nie wszystko musi się spodobać i trafić do serca. 

Po każdym rozdziale znajduje się zdjęcie nawiązujące do historii. Dla mnie to świetne uzupełnienie, którego nie otrzymamy w audiobooku. Dlatego cieszę się, że całości przesłuchałam, ale książkę papierową również mam na półce.

'Elżbieta otworzyła i pocałowali się w progu. Nie jak w filmie, gwałtownie, zachłannie, ale jakby to była najbardziej zwyczajna, naturalna rzecz. Z nimi wszystko takie jest - spokojne, dobre, niewymuszone'

Krótkie i naprawdę wzruszające historie. Niejednokrotnie musiałam chwilę poczekać i przemyśleć to, czego właśnie przesłuchałam. Jednocześnie każda z tych historii daje ogromną dawkę nadziei. Pokazuje, że nawet na skraju życia można przeżyć piękną i wartościową miłość. Przeszłość nas nie definiuje pod tym względem, a na bliskość drugiej osoby zawsze znajdzie się czas. Nawet jeśli będzie on krótki. Bo najważniejsze, że szczęśliwy.

'Ale tym ra­zem było ina­czej, bo ja cze­ka­łem na cie­bie. Bar­dzo. Od­po­wie­dzia­ła, że też cze­ka­ła i że było jej tak, jak­by się zna­li od lat – bo prze­cież się zna­li, mie­li za sobą wie­le wspól­nych pod­ró­ży'

OCENA: 8/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger