#453 'Będzie bolało. Sekretny dziennik młodego lekarza' Adam Kay

 

Słyszałam co nieco o tej książce, dlatego jak szukałam kolejnej pozycji do przesłuchania to padło właśnie na tę. Okazało się, że jest też serial, więc akurat będę mogła od razu obejrzeć. Czy jednak sama książka jest warta uwagi?

'PR to badanie per rectum (przez odbyt). Dlatego jeśli ktoś mówi wam, że zajmuje się PR-em, zawsze dopytajcie, co dokładnie ma na myśli.'

Adam Kay jest lekarzem, który zakończył swoją karierę jeszcze zanim na dobre się zaczęła. W książce opisuje swoje życie na dyżurach w szpitalu na różnych etapach kariery, od stażysty po rezydenta. Dowiadujemy się też dlaczego postanowił podjąć taką, a nie inną decyzję.

Historia opowiedziana jest w formie dziennika. Czasem z kilkudniowymi przerwami, jednak są to zapiski lekarza z czasów jego kariery w formie przemyśleń lub krótkich notatek z dyżurów. Wiedza w nich zawarta jest przystępna i łatwa do przyswojenia lub nawet zapamiętania. Możemy poznać kulisy pracy lekarza położnika, ale też zapoznać się z różnorodnością przypadków na dyżurach.

'Według jednego z lekarskich przesądów nie należy nigdy mówić, że wasz dyżur jest 'spokojny'. Tak samo jak nie należy mówić 'powodzenia!' aktorowi tuż przed spektaklem czy 'spi***alaj' Mike’owi Tysonowi.'

Naprawdę dobrze się tego słuchało. Niejednokrotnie byłam szczerze zdziwiona tym, jak wygląda praca lekarza. Same historie przytoczone przez autora w formie dziennika miały dość krótką formę, czasem kilka zdań. Całość podzielona została na etapy pracy Adama. Wiele informacji medycznych było wyjaśnianych na bieżąco, więc nie trzeba być znawcą z dziedziny ginekologii, aby w pełni przyswoić poruszane kwestie. Z czystym sercem mogę polecić, to była naprawdę dobra książka i dobra rozrywka!

'Nie jestem też pewien, skąd miałbym wziąć te dwie dodatkowe godziny dziennie- musiałbym albo porzucić moje niepoważne hobby, to znaczy sen, albo zrezygnować z czasochłonnych dojazdów do pracy i zamieszkać w szpitalnym schowku na szczotki'

OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger