#310 'Biblioteka dusz' Ransom Riggs

 

Stosunkowo dawno czytałam poprzedni tom. Nie wiem dlaczego, bo ogólnie historia bardzo mi się podobała. Pewnego dnia stanęłam przed regałem i postanowiłam kontynuować przygodę z osobliwcami. Czy było warto?

'Głucholce rodzą się głodne dusz osobliwców, a teraz miał nas przed nosem, jak dania w stołówce.'

Po wydarzeniach kończących poprzedni tom Jacob i Emma muszą ruszyć na ratunek swoich przyjaciół i pozostałych osobliwych dzieci oraz ymbrynek. Nie jest to proste zadanie, ponieważ wokół czają się upiory i głucholce. Czy uda im się z powodzeniem doprowadzić do uwolnienia wszystkich istot? Dlaczego w ogóle zostali oni porwani?

Jacob po śmierci dziadka niezmiennie się rozwija. Odkrywa także tajemnicę swojej przynależności do świata osobliwców. Jaką umiejętność posiada? Tego dowiecie się już na samym początku książki, jednak nie chcę spoilerować tym, którzy jeszcze nie przeczytali. Nie zmienia to faktu, że jego umiejętność zdecydowanie pomoże w misji ratunkowej, na którą wybiera się razem z Emmą. Czy wszystko wydarzy się po ich myśli? I czym jest tytułowa biblioteka dusz?

'Podobno po śmierci pielgrzymujemy do biblioteki, gdzie magazynuje się nasze dusze, by ponownie wykorzystać je w przyszłości. Nawet w kwestiach duchowych my, osobliwcy, zawsze byliśmy oszczędni.'

Autor trzyma poziom, a wykreowany przez niego świat z każdym tomem zachwyca coraz bardziej. Historia jest niesamowicie wciągająca, a świat zbudowany na starych fotografiach niezmiennie zadziwia. Jeśli jeszcze się zastanawiacie nad tą serią, to zdecydowanie polecam! I z pewnością z kolejnymi tomami nie będę już zwlekać tyle czasu!

'A może zawsze są ludzie, którzy potrafią robić to, co ty, tylko nie mają o tym pojęcia. Może mnóstwo ludi przechodzi przez życie, nie wiedząc, że są osobliwcami.'

OCENA: 7/10

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger