#291 'Zgodnie z prawdą' Danuta Awolusi

 

Autorka urzekła mnie swoją prostotą tworzenia historii, dlatego postanowiłam od razu sięgnąć po najnowszą powieść. Czy również okazała się wciągająca i warta uwagi?

'Jak to jest z tym kochaniem? Czy miłość umiera nagle, czy trzeba czegoś więcej niż jednego ciosu?'

Patrycja dowiaduje się, że jest w ciąży. Jako świeżo upieczona żona powinna się cieszyć, jednak jedno nie daje jej spokoju. Wie, że dziecko nie jest jej aktualnego męża i postanawia zachować to w tajemnicy. Czy w ten sposób uda jej się założyć szczęśliwą rodzinę? Jednocześnie nie wie, że Miłosz również ma swoje sekrety. Jak potoczą się losy tej pary?

Kłamstwo zawsze wyjdzie na jaw. Niezależnie od tego jak bardzo staramy się zachować coś w tajemnicy, wszystkie sekrety potrafią zniszczyć życie prędzej czy później. Przekonali się o tym zarówno Patrycja, jak i Miłosz. Bo w jaki sposób budować rodzinę na stabilnych fundamentach, kiedy już na początku tworzy się wszystko na iluzji prawdy? Im dalej w las, tym trudniej. Z czasem kłamstwa tylko się mnożą, a z pozoru głębokie i szczęśliwe uczucie zostaje poddane w wątpliwoś. Czy bohaterom uda się dojść do porozumienia i poukładać w całość małżeństwo i rodzinę dla małej Klary?

'Czułam, że prawda może go zniszczyć, a nie dać mu wybór. Tak sobie powtarzałam.'

Historia jest z pozoru prosta, ale porusza dość istotną kwestię. Jest potwierdzeniem na to, że kłamstwem nie można zbudować szczęśliwej relacji. Czyta się szybko i przyjemnie, a jednocześnie fabuła skłania do przemyśleń. Idealna na ciepłe dni, polecam!

'Zaklinałam rzeczywistość, by tak się stało, ale zapomniałam, że życie to scenarzysta, który nie znosi nudy lub zbyt pomyślnej passy. I oto nagły zwrot akcji!'

OCENA: 7/10

za książkę dziękuję Wydawnictwu:

książka dostępna TUTAJ

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger