#290 'Perfekcyjna rodzina' Alex Dahl

 

Jak tylko usłyszałam na kanale Literackich opinię o tej książce, od razu wiedziałam, że chcę ją poznać. Czy wybór okazał się trafny i książka spodobała mi się równie bardzo jak autorom powyższego filmu?

'Wierzymy w to, co się nam powie, uznajemy słowa innych za prawdę niezliczoną liczbę razy dziennie. Ale czy powinniśmy tak postępować?'

Lucia poznała w szkole nową koleżankę. Dziewczynki polubiły się tak bardzo, że wymarzyły sobie spędzenie wspólnie popołudnia, a następnie nocy. Mamy siedmiolatek przystanęły na ten pomysł i tak zaczyna się historia. Lucia następnego dnia miała zostać odwieziona do domu, do którego już nie trafiła. Czy została porwana? Jakim cudem zniknęła bez śladu wraz z matką swojej koleżanki i nią samą?

Porwanie dziecka z pozoru wydaje się nie taką trudną kwestią, ale jednak plan musi być bardzo dobrze opracowany, aby przestępca nie wpadł od razu policji. Z grubsza wydaje się to o tyle łatwiejsze, że dziecko łatwo można zmanipulować, zmienić jego myślenie i postrzeganie świata. Tak było w tym przypadku. Lucia została wyrwana ze swojego środowiska i wrzucona w zupełnie nowe. Wydawać by się mogło, że dla siedmiolatki skończył się świat, ale z jej relacji wynikało, że poukładała sobie wszystko w głowie na swój sposób.

Rodzice z drugiej strony odchodzili od zmysłów. Nie wiedzieli czy ich dziecko w ogóle żyje, gdzie jest. Zdawali sobie jedynie sprawę, że dziewczynka nie może być bezpieczna, bo nie ma jej w domu. Policja robiła wszystko, aby odnaleźć dziecko, jednak wiele tropów okazało się mylnych. Czy ostatecznie Lucia wróciła do domu? Jak zakończyła się ta historia?

'Po długiej chwili ustaje hałas w mojej głowie, światła przygasają i zostaje jedynie odrętwiały, cuchy mrok. Tak teraz wygląda moje życie.'

Historia wciąga od pierwszych stron i ciężko się z nią rozstać. Otrzymujemy wiele perspektyw na jedną sprawę i nie pozostaje nam nic innego jak dotrwać do zakończenia. Czy skończy się happy endem? Przekonajcie się sami! Nie liczcie jednak na to, że sprawa porwania rozwiąże się szybko. Polecam!

'A jednak wszyscy wykraczamy poza to, co okazujemy otoczeniu, nawet współmałżonkowi czy dzieciom. Rozciągają się w nas rozległe, nieujawnione przestrzenie, i nie wiadomo, co może je wypełnić.'

OCENA: 8/10 

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger