#182 'Jeszcze jedno marzenie' Magdalena Zeist


Magdę obserwuję na instagramie, więc ciekawa byłam jej debiutanckiej książki. Sam opis oczywiście również mnie zachęcił, więc nie pozostało mi nic innego jak sięgnąć po ten tytuł. Czy było warto?


'(...) siedzę przy jego szpitalnym łóżku, trzymając go za rękę. Jednocześnie modlę się, by było nam dane przeżyć kolejne lata w szczęściu i zdrowiu. Zwłaszcza w zdrowiu, bo gdy ono dopisuje, to wszystko jest możliwe.'


Gaja i Igor są od pięciu lat szczęśliwą parą. Mają swoje wspólne pasje, cele i pragnienia. Sielanka jednak zostaje zaburzona przez chorobę chłopaka. Ma problemy z sercem, czeka na przeszczep. Gaja, zachęcona przez dziadka postanawia wziąć los w swoje ręce i nie poddawać się chorobie. Wpada na pomysł spisania i spełniania wspólnych marzeń, jedno po drugim. Czy uda im się wspólnie dobiec do mety i przede wszystkim wygrać życie?

Autorka w swojej książce podejmuje kilka ważnych tematów. Przede wszystkim jest to dawstwo organów po śmierci. Jest to ogromnie ważna kwestia, a jednak mało nagłaśniana. Dla mnie istotna była również adopcja psa ze schroniska. Wydawać by się mogło, że to nic takiego, a jednak takie tematy dla mnie są niesamowicie istotne. Wracając jednak to głównej tematyki książki, marzeń. Wielu z nas nie zwraca na nie uwagi. Brak czasu i chęci do działania sprawiają, że ta kwestia życia spychana jest na najdalszy plan. Historia Gai i Igora pokazuje, jak marzenia mogą napędzać do działania. Więc może warto je spełniać? 


'Dlatego zacznij działać. Nic w życiu nie przychodzi samo, a marzeniom trzeba pomóc się spełnić.'


Jak na debiutancką powieść, było w porządku. Kilka niedociągnięć i proste dialogi nie sprawiły, że książkę czyta się źle. Jestem świadoma, że pierwsza powieść jest jednocześnie najważniejsza i najtrudniejsza. Z pewnością sięgnę po kolejne. A masa wzruszeń i łez, towarzysząca mi podczas lektury 'Jeszcze jednego marzenia' zachęca.


'Los bywa naprawdę przewrotny. Naszym życiem często kieruje zbieg okoliczności, który potrafi zadziwić i przy okazji nieco z nas zadrwić.'


OCENA: 7/10

Za książkę dziękuję:

Książka dostępna tutaj: 'Jeszcze jedno marzenie' Magdalena Zeist

W księgarni także inne NOWOŚCI

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger