#183 'Bestia' Olga Sawicka


Serial Pułapka oglądałam z ogromnym zainteresowaniem. Od początku drugiego sezonu zastanawiałam się czy książka jest tylko pusto drukiem z okładką czy wręcz przeciwnie. Jakie było moje zaskoczenie, gdy po emisji ostatniego odcinka otrzymałam informację, że mogę otrzymać ten tytuł. Czy książka okazała się równie dobra jak serial?


'Spojrzenie może zabijać. Kobiety trzeba pozbawić tej broni.'


Porucznik Ada Krzesicka zostaje oddelegowana, aby pełnić służbę w Suwałkach. Nie jest to szczyt jej marzeń, jednak sytuacja ulega zmianie, gdy zaczyna prowadzić sprawę morderstwa. Nie byle jakie, ponieważ ofiarą jest młoda kobieta, której wydłubano oczy. Pierwsza, ale nie ostatnia ofiara. Czyżby był to seryjny morderca? Komendant chce jak najszybciej odnaleźć winnego, jednak Ada poszukuje sprawcy prowadzona intuicją i warszawskim doświadczeniem. Czy uda się złapać Bestię?


'Żeby skutecznie tropić przestępcę, należy poznać jego świat i jego wartości. Myśleć jak on, robić to co on.'


Powieść była podstawą do stworzenia drugiego sezonu serialu Pułapka. Świetne uzupełnienie, historia wciągała i nie dało się oderwać od lektury. Wplecione pomiędzy rozdziałami przemyślenia mordercy wcale nie ułatwiały mi jego wytypowania wśród bohaterów. Wręcz przeciwnie, utrudniały to. Miałam dwa typy i chociaż ostatecznie udało mi się poprawnie wskazać Bestię, cała historia była bardzo dobrze doprecyzowana.


'Gdyby ona wiedziała, że to ja, myślałaby, że kiedyś byłem ofiarą, a teraz jestem oprawcą. Ale jakże by się myliła: tak, kiedyś byłem ofiarą, ale teraz jestem sprawiedliwością.Wszystko jest pod kontrolą.'


Fani kryminałów będą zadowoleni. A jeszcze bardziej zadowoleni będą zwolennicy serialu. Ja jestem usatysfakcjonowana i cieszę się, że filmowa powieść nie okazała się fikcją, tylko powstała naprawdę. Polecam!


'Trochę kobiet już poznałem. Zajrzałem im głęboko w oczy, żeby zobaczyć, co się za nimi kryje. I zawsze było to samo - pustka.'


OCENA:  7/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu:

~A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że tutaj jesteś. Zostaw proszę komentarz, który zmotywuje mnie do dalszej pracy i ulepszania bloga. Jeśli nie chcesz odnieść się do mojej opinii napisz po prostu co polecasz do przeczytania :)

Copyright © Aga Zaczytana , Blogger